Tuesday, August 31, 2010

Selamat hari Kemerdekaan Malaysia- 53thn..

MERDEKA ! MERDEKA ! MERDEKA !



itu la laungan yg kita akan sebut setiap kali sambutan hari merdeka....alhamdulillah...Malaysia sudah 53 tahun merdeka.....Terima kasih YA ALLAH...

hari ini cuti umum utk semua rakyat Malaysia...xtvt utk arini aku juz lepaking umah jer...igtkan tadi nak cuci kete..tapi malas la plak....so aku juz pegi pasor je utk beli bahan2 tuk mak masak berbuke nanti...

so arini angah n kak su buke sini...so ramai la sikit..menu utk ari ni ialah,labu masak lemak,udang masak gulai lemak,sambal belacan,ikan talapia goreng cili,hati ayam masak kicap...fyi,hati ayam n ikan talapia tu lauk semalam...so ada lebey...juz panaskan je lor....:)

so berbalik pada cuti hari merdeka hari ni...bagi aku dari segi keamanan kita memang dah merdeka...tapi dari segi pemikiran,pakaian,ataupun dari segi kemajuan yg sgt pantas ni...kita sbnrnyer dijajah oleh bangsa asing...budak2 skrg sgt taksub dgn artis2 barat..cara2 barat..sampaikan ada yg sanggup melakukan perkara yg tak patut terjadi...mcm minum arak,berjudi,lumba haram,mcm2 lah.....yg sgt sedeh ialah majoriti nya adalah anak bangsa melayu....

so aku suke beringat pada org sekeliling aku n juga aku nak igtkan pada bakal anak2 aku nanti....

okla....aku nak siapkan makanan utk letak atas meja utk berbuke.....so selamat berbuke n juga selamat menyambut hari kemerdekaan...

i'm proud to be malaysian..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...