Monday, August 9, 2010

Happy Engagement Day-1 Years..08-08-10 - Myvic Couples

Salamz....

waaaa...lama tak hapdet blog comel ku ini....btw,entry kali ni aku nak citer pasal engagement kitaorg yg dah genap 1 tahun....pejam celik pejam celik je dah setahun..klu baby mesti dia dah pandai berjalan or bertatih...huhuuhu...;p

Pertunangan kitaorg pada 08-08-09...bersamaan hari sabtu...so masih terngiang-ngiang lagi majlis tersebut kat kepaala hotak aku nih....biler teringat senyum simpul aku..huhuhu....yerlah...dari mula berjumpa masing-masing malu2..yerlah..nak tak nak aku kene layan dia time tu coz dia kan ahli myvic yg dtg dari Southern-Jb...so aku kenela bagi contoh yg baek ...nanti tak nak ada yg kata Mods KL sombong...tak nak layan ahli2 dari negeri lain kan...ermmm..alang2 meh aku citer sikit pasal pertemuan pertama kitaorg..huhuhuh...

Ok...pertemuan kami tidak dirancang...semuanya bermula apabila smart telefon aku pada sabtu petang....semasa aku nak balik dari rumah abg shahjking..abg shah juga adalah moderator kl...aku memang rapat sgt dgn abg shah..dari dia baru kawen dgn akak smpilah dia dah ada 2 org anak..coz org pertama yg aku jumpa n kenal ialah abg shah..so dia adalah org yg aku percaya sgt2...

Lepas aku gerak dari umah abg shah....otw balik tuh...aku ikut MRR2 utk ke sgbesi...so hp aku berbunyik...then aku jawap la kan.."hello..." pastu dia plak cakap..."ini mira ker"?..then aku jawab.."yes"...kemudian dia tanya aku balik.."cina ke melayu"....then aku berfikir n bckp dlm hati.."apesal mamat ni tanya aku cine ke melayu".. so aku pun jawab la.."kenapa tanya"...then dia balas.."takdela..klu cina sy nak ckp slmt petang..tapi klu awk melayu..sy nak ckp ASSALAMUALAIKUM..."...pastu aku jawab.."oic...sy melayu...so WAALAIKUMSALAM...so lepas nak bersalam bagai..dia pun tanya..eh,awak ni perempuan ker?sy igtkan mira tu lelaki....yerlah...tak tahu pulak kl ada moderator perempuan....then aku pun jawab la.."hello..igt perempuan tak boley join club kereta ke?"....then dia balas balik..huh..tak nak mengalah mamat ni time tuh...dia jawab"yerla....selalu nama mira tu sempena nama kereta kancil mira.."...perghhh....sedap sedap rasa je dia kata nama aku tuh nama kereta...hello..memang nama kereta ada nama mira..tapi mira ada tertera kat ic aku occay....sabar je la ckp dgn mamat nih..

ok..lepas dah settle pasal nama aku...then aku tanya la...awak ni siapa...then dia pun jawab ler..."saya SMART007...dari MYVIC southern JB.."...pergh..jauh tuh mamat ni rupenyer...aku igtkan dak kl yg call...nak jadik ahli ke apa....rupenyer dak JB tuh...okla...aku layan la..dia dok tanya pasal event Port Dickson yg di arrange oleh aku n squall aka mods N9...dat time aku baek n close dgn squall..as kawan baek jer...bukan ada feeling meeling occay....tu kene clear...
biler dia cakap dia berminat nak join trip tuh....aku cakap la...details semua ada dlm forum..so please check forum..so dia pun dah tgk forum...n bgtau mungkin dia a bit lmbt cikit coz from JB..plus dia cakap ..dia sorang je wakil jb join trip PD nih...so aku pun cakap...okla...dun wori ...kitaorg seme ok..tak makan org punyer...huhu..

biler dah sembang semua...aku pun cakap la jumpa kat meet point nanti..anything boley call aku...coz dia pun dah ada number aku kan...and then...biler dia dah letak phone...aku terus tergelak...nak tau tergelak sebab apa????coz dlm kepala otak aku ni ..aku dah assume mamat yg call aku ni mesti bapak org..mesti tak hensem..coz suara tak best...tak romantik...hukhukhuk...so aku pun rasa mcm malas jer nak layan esok...juz bg dia sendiri mingle dgn ahli2...

ok next story biler event tu berlangsung....semua dak kl n dak n9 dah ada di meet point...our convoy ok..tapi laju cikit..coz dak kl ni giler laju...hukhuk...so dis trip aku bawak mak aku...untuk jadi peneman aku....maklumla...time ni aku takde bf....baru lepas keciwa...so aku tahu ada org nak masuk "line"...tapi aku tak berminat...coz aku anggap dia kawan sesama club jer...so nak selamat....aku bawak la mak aku...hahahahaha..amcm..bijak tak aku....wakakakka...sian mak ..tapi takper..ada hikmahnyer mak aku ikut..ok...biler semua dah bkumpul kat meet point..semua pun dah tak sabar2 nak pegi kat port pantai..tapi aku baru teringat yg ada sorang lagi tak smpi...iaitu dak jb aka SMART007 tuh...fuhh....nasib baek aku igt..then aku bgtau la kat mods n9..then dia pun call la mamat smart tuh..then biler call..mamat tu boleh cakap dia kat pagoh...aku pun tak tahula..jarak pagoh n PD...so si dak squall ni pun bgtau yg pagoh n PD jauh...lebih kurang sejam lebey lagi baru nak smpi..perghhh..memang tak la aku nak tunggu...so aku end up suruh mamat tuh carik kitaorg seme kat parking bt.6 jer..entah..aku pun tak hengat..dulu kitaorg mandi kat bt berapa....tapi apa2 pun pandai2 la dia cari banner club...klu jumpa banner..mesti jumpa kete ahli2 club..coz memasing ada sticker...

So biler kitaorg seme dah smpi..masing2 mcm giler laut la kan..samala mcm aku..coz aku memang suke laut..ntah la...mcm ada sesuatu muncul dlm diri aku biler aku tgk laut...mcm tenang sgt...hepi semacam....huhuh...ok....biler masing2 dah tuko baju nak mandi seme termasuk aku....tukang jaga beg for sure la mak aku kan...so masa bebudak nak maen banana boat...aku boleh plak terlupe nak bawak kuar hp aku dari poket suar aku...biler dah ketengah laut n basah...baru aku tersentak...eh,hp aku....apalagi..aku amek terus berlari ke tepi laut la...skali memang dah basah..tak boleh on langsung...waaaaaaa....sedey aku...tapi time tu pikir macam mana aku nak terima call nih...terus aku teringat...eh,dak jb tuh apa citer ekk..dia dapat jumpa ke tidak...aku dah mula risau....so aku pun mintak hp mak aku...suruh dia cabut simcard dia..so taruk simcard aku.....alhamdullillah..bleh ON..biler aku ON jer...perghh..bnyk miscall....seme call tu dari mamat jb tuh....aku pun call la dia balik tanya dia kat mana dah...coz aku rasa sure dia dah sampai PD....pastu dia cakap dia dah smpi...n dah parking kat myvic punyer parking area...so aku pun ajak squall pergi tgk kat parking...tapi aku tak cam mana satu kete dia la kan...coz jumper pun tak penah...so aku call la dia lagik...tnya dia kat mana sbnrnyer...then dia pun ckp dia dah kat area budak2 myvic lepak..means dia dah ada kat payung khemah mak aku duduk la...so aku pun berpatah balik..tapi pada masa tuh aku terpandang 1 kete mocha silver...yg ada tulisan MARSHALL besar kat cermin belakang n berplat number JJJ ***...hurmm..so aku assume kete plat JB tuh mesti dak JB tuh...so aku pun pergi la kat tmpt lepak kitaorg...then masa tu la aku bertentang empat mata dgn dia..siap salam lagik..huhuhuh....salam memperkenalkan diri masing2...tapi kan entah kenapa time tu aku jdik pemalu...siot betol la....aku tak pernah pemalu dgn dak2 myvic...coz sifat pemalu aku ni tak tebal..maksudnyer leh handle..tapi masa tu aku jadik mcm tak tentu arah..mungkin itu tanda jodoh aku kot...hukhukhkhuk...

ok la...fine biler kenal masing2..aku pun tanya la..dia dtg dgn sapa....so dia ckp dia dtg dgn kawan dia...odek nama kawan dia tuh...giler pelik nama ko wahai kawan smart..tapi takperla....watak ko tak penting time tuh....hukhukhuk....so bler dah bersembang tuh aku ada satu rasa gundah gulana...dlm pikiran aku berkata...."hurm...mamat ni dah kawen ke belum ek.." muke ensem n comel....n nmpk matang..so aku rasa mcm mamat ni dah kawen jek...tapi tak tahulah..aku tak tnya lagik...then dia pun ajak la aku berborak kat gerai yg ada kat tepi tmpt lepak2 kitaorg tuh...bersembang pasal myvic...jb la ....kl la...biler bersembang tuh aku ni ada satu perasaan ingin tahu pasal mamat jb nih....so aku dgn beraninyer pun bersuara la...aku tanya dia..."dah kawen ke belum"...huhuhu..giler berani ko mira tanya soalan selumber...then dia boleh plak suruh teka...lagila hati aku tak sedap..klu dia cakap dia dah kawen so..melepas la aku...hikhikhik...so aku teka la yg dia dah kawen....padahal dlm hati meronta-ronta suruh menidakkan jawapan itu...hukhukhuk....so dia pun jawabla.."saya belum kawen lagi..coz muda lagi.."..perghhh....seronok giler dok bler dia cakap dia belum kawen...hoiii mira...ko ada peluang dok utk mengatal....wakakakka....pastu aku ni suke manipulasi plak jawapan dia...so aku ckp la yg aku tak percaya..so aku tanya umur...then mamat ni macam biase suruh aku teka...aku teka la umur dia 27 or 28....perghh..giler dia marah...kata tua betul aku teka umur dia...so aku tnyala..dah tuh brapa umur u...dia cakap dia 25..uikss..biar betik...tua setahun jek dari aku???so aku tak percaya....aku mintak nak tgk IC dia...giler kan aku ....suke suki je nak tgk IC org...tapi mamat jb ni ikot jer apa cakap aku.....dia bagi tgk siott...so aku tgk la...perghh..betul la ....dia tua setahun jek dari aku..so hati aku berbunga-bunga lagi...rasa time tu tak nak berjauhan je dgn dia....

well..biler dah lama borak2 tuh..dia pun nak belanja aku sumthing..mnum atau makan...then aku macam biasela..jual mahal tak boley blah punyer..so aku ckp la aku tak mo....tapi dia bertegas suruh order jugak...eh.eh..mamat ni..kerek plak nak suruh aku makan...dah aku cakap aku tak nak..dah ler...then biler dia tgk aku mcm tak sudi nak order utk dimakan...dia pun ckap.."u orderla utk mak u tuh....sian dia dok sorang2 kat bawah tuh.."uikss..dia suruh aku order utk mak...haii....prihatin plak kat mak aku tuh..ok2..fine,aku order utk mak....utk puaskan hati dia....

aku pun pas la kat mak aku..so dia pun folow la aku g kat payung mak aku lepak tuh...tapi mak aku kenyang lagik..so dia tak makan terus tapau mamat jb tuh....huhuhu....dia bersembang apa ntah dgn mak aku tuh pun aku tak pasti...coz aku wat2 tak layan sgt dgn dia biler aku dah lepak dgn mak aku...biasela...cover line..muhahhaha.....tapi mana nak tau...org yg dok bersembang tuh la yg jadik bakal menantu dia n mentua dia...hkhukhuk..klakor...klakor.....biler teringat....

ok..kita teruskan dgn story mory neh...orite...lepas dah settle mandi manda bagai n amek gambor semua....masing2 decide nak g makan kat 1 kedai b4 masing2 berpisah ikut negeri masing2 utk balik....so convoy ni bergerak ke satu kedai....biler parking kat tmpt ni tak best..coz bnyk batu kelikir....biler dah parking bagai...aku pun nak touch up la muke aku neh..n nak pakai tudung...tapi tak leh touch up dgn bedak..coz muke aku dah sunburn...mengelupas suda...arrghh...ampeh tol..boleh plak cepat mengelupas...then nak pakai tudung balik pun tak ley..coz rambut aku basah....last2 aku biorkan je rambut aku tuh...tapi aku perasan mamat jb tuh curik2 tgk aku masa aku nak try pakai tudung..tapi mak ckp...tak payah la pakai..rambut ko basah...karang pening plak...sapa lak yg nak drive balik kl...so aku tak pakai la...

so memasing pergi la kat kedai tuh..nama kedai tuh aku tak hengat ...tapi apa yg kau hengat ialah...kat kedai tuh cashier dia ada lah org kerdil yg kerek...rasa macam nak sepak2 jer dia...budak2 aku seme benggang je dgn mamat cashier tuh....tapi kan yg klakar masa nak carik tmpt duduk....aku perasan mamat tuh nak dok sblh aku..tapi tetibe adda org lain duduk..so dia duduk la kat kerusi lain...tapi meja sama...hukhukhuk...alolololo...comel plak biler aku teringat citer neh...haihhh..hikhikhik..so biler memasing dah kenyang bagai...apalagi..sesi terakhir ialah sesi photo session...korang nak tgk pic reramai??tgk kat bawah nih....


.................................

ok...korang nak tgk pic pertama kami ber2?haa.....inilah pic pertama kami....huhuhu....*blushing i taw time ni..tapi nak wat cane...dah mamat tuh yg request..so aku ikutkan je la...padahal dlm hati nak gak amek gmbr bersama....tapi aku malu tahap dewa 19 dok..nasib baek dia yg ajak...so pucuk dicita ulam mendatang la kan....hikhikhik...sukenyer ati aku time tuh..rasa nak lompat2...hahahahah...

....................................

so biler dah berpisah ikut haluan masing2...aku igtkan aku tak kan jumpa dia lagi....tup tup..hp aku berbunyik dgn msg..."assalamualaikum...u dah kat mana??boleh drive tak??larat tak??dah smpi mana??.......waaaaaaaaaaaa......mamat jb tuh msg ku laa......waaa seronok dok...so sepanjang jalan balik tuh...aku dok berbalas msg la dgn mamat tuh...aku dpt rasa yg mamat ni syok kat aku kot...coz dia dok msg2 aku bnyk kali....n aku pun suke gaks dgn mamat nih kan....so aku layan je la...huhuhuh....

so biler dah sampai rumah semua time tuh...dia masih still SMSing aku...smpi la time nak tidor...haii..bergitula dgn hari seterusnyer........haiii begitula crita detik2 pertemuan pertama kami.....tak best la sgt kan...tapi bagi aku itu satu pengalaman yg tak dpt aku lupekan..kenangan yg akan aku semat dlm ati aku neh..

sejak detik itu kitaorg mula bercinta...we all berkawan selama 2 tahun lebey sebelum deciced bertunang....so ikatan pertunangan adalah selama setahun.....so pada 08-08-10..genapla setahun....dan kami skrg hanya menghitung hari utk majlis pernikahan kami....insyALLAH dgn izin ALLAH SWT....majlis nikan akan berlangsung pada 09-10-10 selepas asar...dah majlis bersanding akan berlangsung pada 10-10-10....tarikh yg bukan di dalam jangkaan kami...semua nya adalah kebetulan....nak tahu kenapa kebetulan..nanti akan aku cerikan di lain entry...

arghh..penat nyer...lorr..dah pukul 11.30 mlm ghupenyer...okla..time to sleep..penat dah aku bercrita pasal detik kitaorg....anyway...doakan kami yer....semoga ALLAH membalasnyer...amin..to my beloved fiance..syg sygkan abg sgt2....semoga apa yg kita impikan akan menjadi kenyataan syg..love u so much deep in my heart...muahhh!!!

me..yaya n incik tunang....

wassalam....daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...