Monday, September 10, 2012

Opn Houz sana sini...

Isnin sudey....hahhhhh...masuk keje jer kene settle apa patott...now baru leh online n blogging..huhu
last wikend kitaorg anak beranak ada Open Houz...well..bulan raya kann...so sana sini Opn Houz..
cume incik asben je la bnyk xtvt dia dgn club bikers dia...aku n syahmi lepak uma je on dat saturday siang tu...
mlm je baru kuar lepas ayah dia balik...itu pun kuar pi beli susu n kebetulan tmpt tu dkt dgn uma lily...
adik keluarga angkat incik asben..so..kitaorg pun singgah la beraya plus nengok mak buyong tuu..
dia nak meletop dah ujung bulan 9 nih...anak yg ke3..huhu..
katanya lepas ni nak tutup kilang sementara waktu sbb anak dia selang setahun tuu..
takperla...asben masyuk...so dok uma jaga anak pon okey...

so ahad tu plak activiti kitaorg bnyk sikit la..ada 5 Opn houz..tapi decide nak pegi 3 jer..
sbbnya???sbb uam yg tu je la yg aku tatau jalan...coz asben dah kuar dulu pegi dgn team bikers dia..
aku jer dgn anak terkontang kanting pegi sendiri.....
itu pun pegi dgn mertua sbb rumah terakhir Opn Houz tu uma adik bongsu mertua..
aku pon baru je dok Jb ni..jalan tak mahir mana...so kene lah pegi tmpt yg senang n tmpt yg aku tau jer..
Memula aku pi amek mertua dlu...then terus g Bdr Uda Utama...lepas tu pi BBU..then terus ke PutriWangsa...gedebak gebeduk kitaorg sampai uma kul 11mlm..

Opss.lupe plak...masa kat BBU tu aku patah balik uma amek asben coz dia folow kitaorg naek kete.
dah tak lalu naek moto sbb dah basah lenjun...hurrrm...tau pon..told u oledi maa...-_-

cuma pagi tadi syahmi mcm tak selesa..merengek jer sampai kul 4.30am dia bngun terus duduk..
perut meragam kot..so aku bngun sapukan minyak yuyi kat perot dia..
pastu taruk cream mopiko kat tgn dia..coz nmpk dia bergaru..
hurrmm..kesian anak mama....
lepas dah taruk menda tu seme ..aku nenenkan dia sbb dia merengek mcm tak leh tido...
lepas dah nenenkan ..baru aku letak dia kat tilamm...

tapiiiiiiiiiiiiiiiiii.......bole plak dia terjaga...........tak pasal2 aku kene wat pejam mata n wat2 tido...
last2 dia menyelit kat badan aku n tido dlm celah ketiak aku....
alahahhai...syahmi syahmi...

pagi ni dia berak lak..last2 aku mandikan before anta uma nenek dia....
hurrmmmm.....lagi 2 minggu syahmi nak kene anta kat uma babysitter dia yg baruu..
hurmm..risau jer ...bole ke dia dok dgn family tu ekk...
nak wat camner...nenek dia nak pi holiday kat vietnam sana tu sebulan...
nak tak nak kene cari new bbsitter...
aku doakan babysitter yg kitaorg jmpa tu baek2 je la orgnya...hope syahmi leh adapt...
klu ok dlm tempoh sbulan tu..bole anta trus...so dah tak yah anta kat nenek dia..
sbb aku tak nak mennyusahkan mertua jaga syahmi...


lagipon syahmi dah lasak.....takot terlarat je dia nak menjaga..

1 comment:

  1. amboi...sebulan nenek syahmi g vietnam lame tuh...shopping ke...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...