Thursday, July 19, 2012

Working hours @ Bulan Ramadhan

Working Hours..
next week aku dah mula guna working hour 7.30pg kepada 5.00ptg...
takde awal mana pon sbrnya...
klu opis kat KL dulu..kul 9-4pm..
sgt la bestt la kann....
tapi itu duuuluuu laaa kann...opis lamaaa....
now kat opis baru ni..bila time bulan puasa....
time jer bertukar...
takde nyer dpt balik awal..
kene tkr time je laa yg adoo.....
takperlaaa..bersyukur je apa yg ada..

tapi aku dgr citer dari opis mate...klu kat JB nih time bulan pose jammed dia mcm
kat MRR2 punya jamm....uisss..betol ker...
tpi itu bagi kawasan Pandan laa..yg menghala area Tebrau sana...
tapi menghala ke rumah aku ni aku rasa takde la jammed kot...
juz bila sampai area perumahan je kot yg jammed sbb bazaar ramadhan...

ckp pasal bazaar..ni hah kat area opis aku dah dok pasang khemah2 bazaar ramadhan..

alahaii....for the 1st  time dlm hidup aku akan bpuasa jauh dari keluarga...
dulu bulan puasa lepas kawen still dok KL...
takde la rasa pape sgt...
now bila dah bermastautin sini ....kenelah mengadap n kene jadi org pertama bngun wat sahur,
pastu berbuka ..semuanya di JB...
rasa lain tu memang ada...even skrg pon hati aku tak 100% kat JB...
msih tertinggal hatiku di KL..wahhh...gituw...
mujur ada anak,dan asben ..bole la hilangkan rasa sedih sunyi bila ianya menjelma...
mesti korang ckp kenapa asek igt kat KL je kann...
well sejujur jujurnya aku memang anak jati kuala lumpur...
zaman kecik,zaman remaja,zaman belajar,zaman bercintan cintun,zaman sambung belajar pon seme di KL
so tu pasal la aku asek teringat KL KL KL......hishhh..
seburuk2 org dok citer pasal KL..aku tetap sayang tmpt lahirku...biaq pi laa...

lagipon majoriti sedara aku kat KL..termasuk kawan2 ,sahabat aku seme...
cuma bila kawen dgn org JB ni baru la aku ada sedara...iaitu merangkap saudara suamikuu...
so dah jatuh kategori jd sedara aku jgk laa kann...
sedih kaann family jauhh...takperlaa..sapa yg paham jer boleh rasa apa yg aku rasa.....
aku kene belajar terima keadaan ini..
lagipon aku dah berkeluarga...aku dah  tak boleh pentingkan diri....
sumber rezeki aku dan suami ada di negeri bernama Johor Bahru..
so harungi lah nya dgn tabah dan cekal...insyALLAH di permudahkan...

dah la..dok pikir2 yg bukan2 watper mira.....
wat spoil mood jer..
nti cuti balik KL je laaa...(pujuk hati)
apa2 pun aku nak ucapkan
Selamat Berpuasa utk semua..semoga ibadah kita dipermudahkan....Amin..


1 comment:

  1. tak pe jgn seidh2 ye..... nanti raya boleh balik kl. kat kl ke kat Jb ke ramadhan tetap meriah juga..... salam ramadhan mira.....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...