Monday, July 2, 2012

Pic half naked...

Eh, dah masuk bulan 7 kan...sekejap jer....next month dah besday syahmi...alahai..kejap je rasa syahmi nak masuk setahun..tu la org ckp...pejam celik pejam celik tak sedar...

rindu nak ada baby lagi...tpi dgn keadaan kesihatan yg tak mengizinkan ni...aku kene hold dulu ...
nak fully recovery dulu...baru 10 bulan lebey...masih tak cukup lagi 10 bulan tu utk body aku fully recovery..atas nasihat doctor..aku kene recovery at least 3 years baru boleh mengandung lagi...if not percentage to bleeding is highest...and boleh membahayakan nyawa lagi..plus BP aku yg rendah neh...so nak tak nak...aku kene la ikot nasihat doktor..

org tua tua pernah bercakap...rezeki masing2 Allah dah tentukan...so memang betul....tapi itulah process bersalin seme lain2..ada yg senang...ada yg susah..at least aku merasa sakit bersalin normal n sakit bersalin caesar...Allah kasi 2 2 sekali dlm satu masa....jgn tak bersyukur sudah...sakit memang sakit..tapi keseronokkan selepas bersalin tu Allah limpah gandakan kurnia rezeki lagi...tgk jela...lepas bersalin dpt tkr kete...dpt beli rumah...sales asben bertambah. Alhamdulillah..walaupun tak mewah tapi kami bersyukur ...

aku selalu titip kan dlm kepala aku ...jgn mengeluh atau komplen itu ini pasal anak..igt sikit...ramai yg masih nak ada anak sendiri..awak tu dah ada anak sendiri...so elok2 jaga dia..amanah Allah tuh...jgn dipandang enteng yer...

bila igt tu seme...aku insaf sebab bila kekadang syahmi merengek...pastu nak nenen jer..sampai pinggang sakit..aku selalu mendengus marah2..pastu kene sound dgn incik asben..alahai..dia plak sound aku...
....selalu aku yg remind ayah syahmi pasal menda neh bila dia dok membebel syahmi lasak itu ini..bukan apa...nak bagi dia kurangkan baran marabahaya dia tuuuuu...last2 dia kenekan kita balik..sabo je laa....tpi kann klu dia yg basuh uri aku dulu ...mesti dia berlipat kali ganda insaf n tak nak marah2....rugi betol ayah syahmi tak cuci uri aku..abah aku yg basuh n tanam .....bagus bapak aku....kesemua anak dia termasuk aku..dia la yg cuci uri kami n tanamkan.....termasuk la uri yaya cucu pertama dia...so cucu kedua(syahmi) pun dia yg buat.....cucu yg ketiga yg baru lahir tu aku tak pasti lagi dia yg tanam ke atau atok sblh sana yg buat..tu aku kene tanya mak aku....hehehe...

dlm pada tuu...aku tumpang simpati kat kawan2 yg masih TTC (try to conceive)...ramai kawan2 aku yg masih lagi TTC..salah satu nyer kawan baek aku masa sekolah...dia kawen dkt 4 tahun..tapi belum ada rezeki lagi..aku selalu kuatkan semangat dia..jgn lupe doa..jgn cepat putus asa....Allah ada dgn kita....aku doakan dia dan jgk rakan2 lain dpt  merasa perasaan preggy n deliver anak sendiri...

okla...takmo review citer citer sedey...aku nak hepi hepi je neh...haihhs mira neh....

kita tgk gambar gambar bogel nakkk?? nakkkk ???

msti nak nehh...

oklaa...aku nak share gmbr2 separuh bogel..eheheheh...




taraaaaaaaaaaaaaaa....









lokasi atas katil...pepagi dah wake up call mama dia...
tak boley tgk aku tido lelama..hisss..babap kang...
ehh...ehh..tgk tu mengeluh lagi...opssss..-_-
eh..tak.. tak , tak , tak manade megeluh..alololo.....saaayyaaaanggg syahmi.....;p


2 comments:

  1. mira dh 2 kali bersalin ke?yg normal tu yg mane?syahmi ni ceaser ek?...sy pun ceaser gak..sbb jln xbuke byk....teringin nk tambah baby tp mcm fareez ni xcukup besar lg...dia still direct feeding...ngn sy mmg dia xnk botol la..umah BS je hisap botol...so,kalu nk baby tu,cian plak dia nnti xdpt nenen dah..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. mira baru sorang je...tapi pnjg ceritanya pasal bersalin syahmi tuh..intro cikit je la ea....mira dah 10cm ...last minit kene emergency caesar..lepas dah caesar...operation lagi sekali utk ikat salur darah kiri n kanan coz bleeding bnyk sgt...mencabar betul nak lahirkan syahmi..trauma tu ada..tapi hati nak lagi baby...camne tu...hehehe....

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...