Thursday, July 26, 2012

Baju terpakai

baju terpakai utk didermakan...errmm..ada ke kat JB ni ea?
sebab aku tgh "menguruskan" baju incik asben yg berlambak kat lemari bilik blkg...
sebab baju tu seme dia tak pakai..menyesakkan pandangan mata aku jer...
lagipon lemari tu nak letak baju si syahmi..plus cadar2 yg ada..
dah nama pon bilik tu bilik syahmi...so harus utk aku "settlekan" baju ayah dia yg tak pakai tu..

cuma skrg syahmi tido dgn kitaorg...so bilik tu jadi bilik tetamu for the time being...
btw,kalau nak tau..incik asben ada 2 lemari yg penuh dgn baju dia..
aku cume ada lemari satu jer..itu la baju keje..baju jenjalan n baju harian..seme sumbat 1 lemari..
tpi incik asben saya...dia ada lemari baju harian n lemari baju jenjalan..
so sgt unfair kan??? tapi takperlaa..sbb dia tak penah let go or sedekah baju...
mcm aku ni lain...since kat sgbesi lagi aku dah let go baju2 yg tak pakai kat anak yatim..
sebab biaselaa...dok kuarters polis ni ada je announcement sapa yg ikhlas nak derma baju..
sebab kat perumahan kitaorg tuh ada kumpulan bini bini polis nak melawat rumah anak2 yatim or org miskin...so dorang akan request baju terpakai or sumbangan...
utk baju terpakai dorang akan letak notis kat setiap tangga ..sape nak dermakan baju..
so aku memang suka bab kasi2 baju yg tak pakai ni..
sebab lemari aku ada 1 jer...seme sumbat dlm tuh....huhuu
so bila dah sedekahkan baju....ada space sikit dlm lemari aku...
then masa tu la ada chance nak beli baju baru..huhuhu...

selain baju ayah syahmi...baju syahmi pon akan aku kemas nti...
sebab sejak syahmi dah besar n tinggi ni..baju bnyk yg dah tak boleh pakai..
so baju yg kecik2 tu seme aku akan kumpulkan dlm satu kotak plastik
alaaa..kotak plastikk yg ada jual kat tesco tu..
baju syahmi belum nak letgo lagi...
sebab baju2 dia tu harus di turun temurun kan kat adik dia nanti..insyALLAH jika ada rezeki lagi...
so kitaorg dpt jimat di situ...hehehe...
plus baju syahmi tu bnyk kitaorg beli unisex punya...
so senang...if dpt baby boy or gurl tak jadi masalah..
takde masalah warna....cuma nmpk lama je laa baju baju nya tuu nti..tpi  pedehal..

ermm...so kalau korang ada baju yg dah lama tak pakai or tak nak pakai..better let go..
tambah2 tgh bulan puasa ni kan...apa kita sama sama amek berkat bulan ramadhan....

InsyALLAH dipermudahkan... :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...