Friday, September 3, 2010

he's here...

hehehe....sukeee...

nak tau kenapa aku suke....sebab incik tunang aku ada kat kl...hehehe....so today,dia buke pose kat umah aku....lastly,dia dapat berbuke dgn aku...plus wif my mak...

today mak tak masak...dia malas sbb kat umah nanti juz aku,mak n incik tunang jer yg ada utk berbuke....so advise mak aku ialah....sila pergi ke bazar ramadhan sungai besi yer utk membeli juadah berbuke..uhuhuhu.......sabo je laaa.....

so lepas balik keje....kitaorg pun smpi umah....then pegi bazar naek moto jer...senang nak parking....tau2 je la bazar nih....klu bawak kete memang ko amek masa la nak cari parking....

so kitaorg decide nak usha2 dulu apa yg ada...coz aku pun tak tahu apa yg ada kat bazar nih....aku dari tahun lepas g bazar kat sgbesi ni dgn incik tunang jer.....klu nak harap aku pergi sendiri memang tak la...igt aku ni kaki bazar ker?? ohhh...tidak....masa bulan puasa ni la aku kaki tgk tv....nak g bazar itu tugasan adik aku......

okey,biler nak usha2 tuh,kitaorg pun sepakat beli lauk jer...coz kat umah mak masak nasi.....menu yg dibeli pada hari tersebut..

i) burung goreng 3ekor = rm 11.00
ii) pajeri nenas = rm 2.00
iii) aym percik 1/4 = rm 4.50 ( balik umah potong 3..)
iv) air tebu 1 beg = rm 3.00
v) roti farina @ roti goreng = rm 3.60

so itu ajela menu kami petang itu...jumalah keseluruhan = rm 24.10...

okla...tak membazir....kerana menu itu semua abes dibelasah oleh kami....lepas makan2 seme...lepaking kat umah...sembang nyembang...mlm tu kitaorg plan nak g uptown danau....biasela....dating di waktu malam...

tapi biler dah smpi uptown....aku n iril perasan yg tmpt tu dah ada pondok utk kutip parking....perghh....giler lama tak pegi sana...tetibe dah ada pondok nak kutip parking bagai..jalan pun dah ok..dah berturap....lebar sikit....tapi nasib baek parking tu belum beroperasi....tapi bagi aku...mcm tak sesuai nak kutip parking situ..yerlah....mengambil kesempatan betul....kedai2 kat situ pun da mcm nak penuh....yg depan jalan sure memang dah full...maksud aku yg kat blok blkg tuh..so far mcm dah ada pertambahan kedai yg dibuka...

lepas dapat parking..kitaorg pun jalan2 la kat uptown..fuhh!!! giler sey ramai org..memang mcm ulat...itu klu tak jalan pegang tgn dgn incik tunang...boleh terkebelakang aku...apa lagi klu yg ada anak...wwwoooo..boleh ilang dok....

lepas dah pusing bagai.....incik tunang aku jumpa la pakcik yg wat cincin lelaki tuh..cincin yg beso2 tuh...dia nak repair cincin dia katanyer....biler dah dok situ lelama,bukan takat repair jer..siap beli batu cincin baruuu...sabo je la...-_-

dah tuh lama giler nak tgu siap..aku dah bosan tahap cipan....aku pun pusing sorang2 kat kedai yg berdekatan dgn tukang cincin tuh....tapi memang bosan..takde menda yg nak beli..nak beli tudung...takde lak yg berkenan..balik2 tudung indon tuh yg bnyk....so aku pun end up tgu smpi siap cincin dia tuh....dah siap aku memang dah tak tahan nak ada dlm kawasan tuh..aku dah mcm nak pengsan n pitam pun ada..so iril ajak aku lepak kat borak kopitiam..yg kat sblh mali's corner tuh....

lepak situ dia pun amek laptop...kitaorg online situ...sambil tgk facebook masing2...huhuhu....sesi bertanya sapa itu n ini..tapi dlm pada masa yg sama...iril saje design bunting kitaorg...no bad la idea dia tuh...cume tiu bukan final lagi..juz draw2 jer....nti dah da artwork yg betul baru dia nak tnjuk katanyer...

lepak2 kat situ tak perasan dah kul 1 lebey....yerlah...sofa kat kopitiam tuh sungguh empuk...huhuhu..so,aku punya mata pun dah ala2 ada gam kasut....kitaorg pun decided balik...nti nak bngun sahur plak....pastu ada misi mencari barang kawen for the next day plak kan...

so stay tune for the next day xtvt...pray dat we got what we want...plus esok berbuke bersama myvic kat s.alam....

okla..c u when i c u....

adios....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...