Friday, February 24, 2012

Puree carrot syahmi...4days rule

malam tadi fully suap syahmi dgn puree carrot.
alhamdulillah laju jer dia makan...
tpi aku juz letak 1 1/2 sudu besar je dlm mangkuk dia..pastu taruk susu badan aku yg baru di pam..
pastu gaul2kan n suap dia dgn sudu baby..
bagi memula ujung2 sudu jer..
pastu syahmi ni macam marah jer aku suap sikit2...
jadiknya aku suap bnyk sikit..
hah ko..makan betol dia...
terima kasih jgk kat ayah sbb pegangkan syahmi..yelah..syahmi mana pandai duduk btl2 lagi...
klu dia dodok mau nyer condong ke kiri atau ke kanan..huhu..

today syahmi akan makan menda yg sama je lagi..
dia akan makan menda yg sama selama 4 hari...
lepas tu baru aku buat puree yg laen...
aku tak nak wat stok puree yg frozen bnyk2..
mcm tak sesuai la plak nak kasi anak mkn yg sejuk2..
lepas balik keje tuh aku suke buat puree syahmi..
so syahmi dpt makan yg fresh2...
lagipun syahmi baru intro nak makan...
so dia makan sekali sehari jer..

hurmm...dah besar anak mama neh...
dah masuk bab makan...dah pandai meniarap...dah pandai lonjak ke depan...
dah pandai mengundur dgn keadaan punggung tongek dia tuh.huhu
so sweet...
tak lama lagi syahmi merangkak plak...pastu berdiri2...then berjalan..

hokey hokey mira..enough..tak yah pikir jauh sgt...
enjoy the moment dulu..

btw, late 2 days ni semua citer pasal arwah adik faris yg meninggal sebab barah darah tuh...
semua org bersimpati dgn family dia n dgn arwah adik tuh..
orgnya sgt comel n aktif..
aku yg baca entri mazidul n baca facebook ayah arwah adik faris neh.
tersentuh jiwa n hati aku..
tetiba mengalir air mata aku...
erm...sudah perasaan mak mak aku neh...
yerlah..bila dah ada anak neh....aku cepat tersentuh....
semoga arwah adik faris tenang disana..
alfatihah.....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...