Monday, February 20, 2012

perangai syahmi

lately syahmi semakin pandai mengangkat kepala dia tinggi gila sambil berada dlm keadaan telentang....haihhh...anak aku neh...risau plak tgk angkat kepala tinggi tu..kita ni dok takut dia sakit..ni tak...dia dok suke plak angkat2 kepala tuh..siap sengih2 senyum lagi...syahmi..syahmi....

semalam kitaorg spend time kat hotel pan pacific...ikot ayah jmpa kawan2 networking dia..then syahmi pon behave sgt2..tak bising pon dlm conference room tuh..pastu dia dok ralit tgk lampu2 kat atas kepala dia...maybe dia rasa teruja la kann..sebab tmpt baru...then suasana yg berbeza daripada biasa..

pastu dia mcm biasa la..murah dengan senyuman..alhamdulillah...murah rezeki anak mama neh nanti...sapa2 yg bercakap dgn dia atau main2 dgn dia...sure dia akan bertindak balas positif...klu dia terlampau seronok..dia akan ketawa sambil mengeluarkan bunyi tau..maknanya hepi sgt la tuh..tpi klu dia gelak tak kuar bunyi..dia still gelak/senyum atau sengih....hissshh anak mama neh..comel sgt buat mcm tuh..!!! buat mama tak jadi marah je bila awak maen buih2 kat mulut tuh...

ok back to story kat hotel tuh...lepas dah abes event tuh...ada hi tea sikit...ayah amekkan aku air n kek sikit...tpi si syahmi ni yg teruja lebih bila aku nak minum..
yelahh..bila aku nak hirup je dia seakan akan nak capai jer cawan aku tuh..
eeeii awak ni syahmi....dah pandai kann....btw, that the progress...aku syukur...alhamdulillah...

selain daripada tuh jugak...syahmi skrg dah pandai merengek bila dia dok tgk mama n ayah dia sebuk2 nak siap pi keje pagi..ke hulu ke hilir depan dia....pastu dia pon mcm dah reti2 jer bila nengok aku dah pakai tudung...mesti dia dah gelabah takot kene tinggal..heheh...alahai...si bujang kecik aku neh...so cutee....mama geraaammmm dgn awak hokey....

lain2 yg aku tgk kat perangai anak aku neh...selain murah dgn senyuman n gelak tawa..dia semacam dah pandai merajuk..n paham bila org marah kat dia..
pastu dia pandai nak attention tau...dia suke tgk ayah dia drive bila otw nak g keje pagi..dia akan pandang ayah dia smpai ayah dia tgk dia balik..then dia akan senyum...pastu mintak ayah dia main2 dgn dia la tuh..cara dia tgk ayah dia lagi lama dia tgk aku hokey..jeless...padahal aku yg dok tgh2 dia tak pandang pon..nak jugak dok tgk ayah dia yg tgh drive tuh...**mama emo**....huhuh...

tpi apa pun ...he's the best gift and trust that ALLAH give to us...SYUKUR alhamdulillah..kami akan cuba menjadi ibubapa yg terbaik utk syahmi...

lepas dah abes event tu kat hotel..kitaorg turun lobby and g cafe jmpa kawan ayah yg dari penang tuh...so syahmi agak bosan dlm tuh..jadi aku bawak dia ke lobby hall...ada seat kat situ...sambil duduk2 zikir2 n buai2 kan dia..dia pon tertido kat pangkuan aku...eh..senang plak dia tido tanpa nenen mama neh..huhuh
tapi tak lama lerr dia tido...ada la dlm 20-30 minit dia tido....lepaskan ngantok kot...lepas tu we all decide nak bawak dorang g makan ciken chop 5 hengget tuh..tpi tutup ler plak...then tros bawak ke Tepian Tebrau punya food court...nasib ada meja..so incik asben aku nih order la baby crab,kupang grg cili,air mangkuk longan with kelapa laut,tauhu goreng,otak2...pastu aku order nasi grg usa..incik asben makan mihun sgpore..then mber asben aku tuh juz mkn apa je yg kitaorg order....dorang kan tourist..hikhikhik...

then after settle semua..then say babai seme..we all pon pulang la ke sarang..proud to syahmi coz dia tak meragam...mcm dah besa je anak mama neh..

syahmi...mama n ayah luv u so much ok !!! jadi anak yg baek pada ibubapa/org tua n ALLAH ok..Inshallah..

Doa utk syahmi selalu dlm mulut mama..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...