Wednesday, January 5, 2011

...not feeling well

Assalamualaikum.......

not feeling well.....hari ni dah cukup seminggu aku kurang sihat......sgt mengganggu jiwa ku......batok yg amat menyakitkan tekak dan juga perutku.....sian baby kat dlm...terganggu dgn batokkan aku......tpi alhamdulillah.....mlm senin tuh aku ke klinik.......mtk doc ubt batuk utk org preggie.....plus nak check condition baby...since aku batok2.......

doc marah aku coz amek ubt luar such as "ubt batok cap ibu n anak"....n "ubt batok kelapa laut africa"....plus aku amek strepsils.....oMG.....as preggie woman aku tak boleh amek ubt sebarang....kene ada arahan doc....so sad biler aku telah lakukan semua itu.....how's my baby inside.....:(

aku citer habis2 la kat doc yg aku amek apa utk bagi batuk baek....aku igtkan ubt2 batok tu boleh amek since preggie....rupenyer takboleh....haihhhh....cetek lagi ilmu aku...kene bnyk lagi membaca...

mlm tu bukan maen ramai lagi org dtg klinik....dekat sejam la aku nunggu dgn mak aku...nasib mak ada....klu tak....mti kutu aku sensorang nunggu turn.......my incik hasben not around....as u now....that we PJJ.....so my mak la yg take turn.....thanks mak.....ateh luv u so much !!!!

biler dah turn aku......aku citer la kat doc condition aku....doctor terus check perut aku....heeee.....perut aku dah nmpk buncit sikit..heeeeeeee.....
alhamdullilah...doc ckp baby inside so far occay...cume mcm biase....doc berkata..."angin masih bnyk dlm perut....remember.....dis time around u have to control ur meals.....dun eat like normal woman....now u r pregnant..please eat sup...to control ur cough...is not gud for baby if u cough...coz u push to baby...remember...dun eat oily meals...plus u still vomit..so dun eat vege,milk,spicy foods...after ur condition occay..then u can eat all of it.....".....aku mengangguk tanda faham...

so start dari tuh....aku pun mula belajar pantang makan menda yg tak baek utk aku n bb.....plus batok aku still tak elok2.....batok still there....

tpi aku bertekad......aku kene kuat...even hasben not with me,his spirit with me n bb....aku kene kuat....



so doakan kami sehat yer ....semuanyer selamat......amin....



luv 3 of us....


wassalaam....





LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...