Friday, December 10, 2010

Langkawi love story

semuanyer selamat........pulang suda ke kl....

summary utk hani hani mood kitaorg ialah best....biaselah...ada org tuh dpt coklat...n sorang lagi tuh dpt jenjalan....walaupun tak dapat naek cabel car yg beratur panjang mcm harrr tuh....

mcm biase....aku dah bgtau kan kitaorg tido kat mana...kitaorg tdo kat malibest resort...kat pantai chenang...kat sana dekat dgn airport....senang nak makan....tapi a bit far from kuah town la....tpi klu bcuti ni sure2 sewa keta la kan...so takat nak pegi kuah tu takde masalah ler....so meh aku citer kronologi hani hani mood we all kat u olls.....;p

sambil tuh meh tgk pic otw kitaorg.....:)

masa otw tu aku nmpk simbol sungai "M" n "S"...myra n smart...hihihii....:)


air free fireflyz....:)


dan juga kacang n muffin...kenyang gaks...


me n incik hasben...


me n firelfyz...huhuhu....;p


1st day...

we all smpi petang kat Langkawi tuh.....pastu amek kete sewa....dpt kete wira yg regenyer rm80 sehari.....so amek 2 hari jadilah rm160...so lepas dah dpt kete dgn pantasnyer kitaorg ke resort..kene check in dulu....tapi sebenornyer incik hasben dah tak sabo nak mandi laut.....

smpi2 jer resort lepas check in seme...yg bestnyer ...bilik kitaorg leh nmpk laut..beshhh....n incik hasben agak keciwa kerana laut ramai sgt org...so dia terbantut utk mandi...n juz nengok org mandi2 jek......pastu mlm tu we all kuar mkn kat chenang je...jalan kaki je...jom kita nengok pics utk 1st day tuh....


ni kat pintu nak masuk airport....


posing wajib worr....behind the mobile jet fireflyz....


pun posing wajib kitaorg dlm firelfyz....;p


langkawi airport...lawa gaks....


taraaa....suda smpi kita di bumi mahsuri....

check in time....:)

2nd day.....

hari kedua kita org dipenuhi dgn xtvt shoping moping,jenjalan n of course dinner....perkara yg kitaorg buat ialah...pergi dataran helang dulu.....coz itu helang suda lama tgu kitaorg...muhehehee....

mak helang suda smpi....;p


aku n smart....


aku n aku....


helang n kami...


kami n surat beranak helang...;p

lepas dah settel bersua muka dan beramah mesra dgn helang yg gagah perkasa ituw.....kami pun teros meneruskan perjalanan ....ke tempat yg kami perlu pergi....apalagiiiiiiiii klu bukan ......hehehe...check out dis pics....

hasil tangkapan kami...;p


giler kejap aku n incik hasben tgk org berpusu-pusu n ramai dlm kedai nih....hadoii....

itu ajer la yg sempat kami cekau...bukan tak nak cekau bnyk2....duit bnyk lagi nak pakai utk perkara2 yg penting....huhu...skema siot ayat aku.....;p

next destination is.....

Makam Mahsuri......

dulu aku pergi igt2 lupe tmpt dia mcm mana...tapi seigt aku la kan....dulu tmpt ni tak mcm skrg..dulu tmpt dia tak payah bayor....pastu....bnyk menda yg dah berubah....bnyk sgt perubahan....dulu original dia nmpk la.....now bnyk yg dah di baik pulih dan ditokok tambah......so dah nmpk komersial.......jadi...originality tu dah kureng ler.....air perigi pun siap taruk air paip...cuma rumah2 tuh masih guna papan yg lama...coz ada yg dah sgt reput...pastu.....tmpt burung2 tuh dulu aku rasa takde....but now ada.....motip? aku pun tatau.......lu pikir la sendiri....

jom tgk pics di makam mahsuri............




lagi.....






..............lepas dah penat berjalan di makam mahsuri...kitaorg pun balik ler ke resort balik....tak larat nak berjalan lagi dah....cuaca kat sana sgt panas.....pastu ujan panas.....waaa...sgt la tidak bagus utk kesihatan....

so...kita sambung next entry occay....daaaaaaaaaaaaa

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...