Wednesday, December 1, 2010

ke kuale kita yob..

As-salam...waaa....1st time aku guna ayat as-salam sebagai pembuka bicara..bcoz b4 this aku guna salam.....tapi petang tadik aku terbaca nota2 yg ada dlm facebook...dimana mereka mengulas mengenai salam....so ustaz dari ikim.fm ckp...utk shortform kan pembuka salam..ada lah as-salam..bukannyer salam...worr...jahil betol aku nih....takperla..saya budak mahu belajar...mana yg masih kurang..saya masih belajar dari segi membanyakkan pembacaan...oklah...kita stop pasal salam salam nih...aku nak citer pasal weekend kami ke kuale...mean..incik suami n aku balik kg perok..

alkisah tersebut la kisah...sang suami dan sang isteri serta ibu mertua pulang ke kg kuale..hohoho...ampeh tak aku....

sabtu pagi last week...aku dan incik hasben ke ipoh dulu..

umah wah leha aka kakak mak aku ada wat kenduri pencen....laki nyer dah selamat pencen n dah selamat menerima duit pencen yg berkepok kepok.....sampaikan umah nyer dah bertukar ghupe...dan dah ada peralatan baru....kabinet daput n gobok baru u olls d setiap bilek....then ada aircond lagik kat hall umah n master bedroom....biasela...duit pencen baek betulkan umah mana yg patot...at least nmpk duit tu pegi mana...

pastu aku dgor..depa asek pegi holiday sajer....aritu before majlis aku yg kat jb....depa pegi china....pastu dengor lagi....depa pegi langkawi...and latest n coming soon...depa nak g umrah...alhamdulillah...itu yg sebaeknyer.....

menu pada hari tersbut sgt la selera bagi tekak aku...menu dia ayam masak lemak cili api campur cendawan kukur...alaa...cendawan yg kecik2 yg senang tumbuh time ujan tuh...pastu sambal udang...perghh..peberet i u olls..

menu kg tu memang terbaek utk aku....tpi aku tak makan bnyk pun..coz smpi dah petang..dlm kul 2 tak salah aku...bukan apa..incik hasben tak drive lelaju..aku kata tak payah nak rushing2...bukan nyer kenduri apa pun..asalkan kita dtg itu dah dikira bagus....tpi pada aku memang la kene dtg..maklumlahhh...lepas kawen ni aku kene la menziarah ahli kuarge terdekat...itu adat yg perlu kita patuhi...

plus...depa pun nak tgk album kawen kami..so itulah masanyer berkumpul...then tgk album...petang tu lepas majlis dlm kul 4 lebey..kami berangkat ke tepen...selepas incik suami bersuai kenai dgn sepupu sepipit aku....serta kenal mengenali mak n pak sedara dia...belah isterinyer....:) amacam bang...leh igt kan nama2 mereka ....heheheh...

we u olls ke tepen ....tepen tu umah atok sedara aku..itu umah wajib...klu tak nti bergema satu daerah telinga bapak aku..bising katanyer anak cucu tak melawat...dah alang2 balik kuale...so melawat lerr...bior pun dia tak hadir majlis aku...tapi aku kene menghormatinyer....atok sedara aku ni..adik beradik dgn atok aku tau....aka abah kepada bapak aku...so tak ke jatuh kategori umah wajib hadir...huhuhu..

lepas dah ke tepen...kami pun pulang la ke kuale...

smpi kuale dah mlm..balik ke kuale ikot plak jalan lama...tak dpt aku nak tunjuk panorama waktu siang...huhuh..takperla..yanggg..next time syg tunjukkan ea...smpi kg aku pun masing2 dah penat....nak carik bantal je....so mlm tu aku tido kat bilik opah aku..so meaningful biler tido bilik opah....sayu pun ada gaks....hati aku mcm terdetik dan berkata..."opah..ateh tido bilik opah yer..ni hah...ateh ada bawak balik suami ateh yg opah tak sempat tgk..."tapi jauh disudut hati aku...aku tahu..opah aku tahu aku balik bersama suami aku....cume opah tak sempat tgk aku bernikah...aku tak sangka dia tak sempat tgk aku nikah sanding seme....hurmm..teringat n tacing aku biler teringat opah...al-fatihah utk opah...

so next day nyer ada perjalanan kami masih jauh...nak tau kami kemana...

c u in next entry...daaaaaaaaaaaaaaaaa

luv my incik hasben veli much!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...