Tuesday, August 28, 2012

tak penat ker?


penatt weehh ulang alik woodlands...
dua ari ni asek g woodlands jerr..
penaattt....
siyes aku tabik spring kat org yg keje kat sgpore....tak penat ke???
tabik spring aku hanya utk mereka2 yg berulang alik lerr..
bukan yg ada uma or bilik sewa kat sana SGpore tuu
yg tu aku tak heran sbb dorang tak merasa penat ulang alik JB - sgpore..
turun bus naek bus...cop paspot bagai...
tunggu bus lagi...whoaaa...sgt mencabar...
tapi penat dorang dibalas dgn gaji SGD....so dsbb  kan tu dorang sanggup ler berulang alik..
ask for me...aku tak sanggup nak berulang...
keje mcm tu wat penat badan..
dah la kuar umah matahari belum naek..balik pun matahari dah terbenam..

sbb aku yg pegi sana sbb tuntutan kerja pun dah penat yarabi...
walaupun g dlm kul 11am till 4pm pon dah rasa mcm sengsara...
apakan daya..company aku ni kedek nak bayar duit minyak kete...
so kenela naek public transport...
so bila naek public ni terpaksa la kerah tulang 4 kerat yg ada...
naek bus turun bus..waaaaaaaa penatttttt...

aku masih lagi bersyukur bekerja kat mesia neh...
tak terdesak lagi nak bekerje kat negara luar..
yelah....klu kejar duniawi sampai biler tak habes...
aku nak jugak kejar alam yg tak duniawi tuh....*paham kann...:)
okla..tak nak citer bnyk2..nti jadi umpatan plakkk...bak kata blogger tershohor brader Ben Ashaari ...hehe..


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...