Friday, July 22, 2011

Leave is begin...

Assalamualaikumm

kali ni entri di hapdet dari umahku....coz i'm on LEAVE bebehh.....cuti dah start.....so tggu masa n ketika je utk deliver my lil baby....coz doktor sarankan utk aku bercuti biler nak masuk minggu ke37 kehamilann.....

last wednesday aku ada checkup.....so far alhamdulillah....tak bnyk yg berlaku......cume it's a bit funny coz weight aku turun 2kg dlm masa seminggu....macam tak caya boleh turun plaks....sebab selama ni checkup berat aku akan naek dlm 500gram to 2kg...tpi kali ni turun plaks....so doktor pun tanya nape berat turun...coz tak elok berat turun...tambah2 nak dekat bersalin nih.....aku disarankan utk makan.....dan aku bgtau ler aku makan...cume maybe aku tak sehat...batok,selsema ni yg wat aku kurang selera makan....yelah.....sakit sgt biler batok....kesian kat si kecik nih...

pastu kepala baby dah engage kat laluan dia....cume aku tak tahu ada bukaan atau takk....coz aku assume belum ada bukaan lagi...biler dah sakit ya amaat nti baru tahu ada bukaan atau takk....itu seme kene check kat spital.......

seperti biase penerangan tanda bersalin diberitahu.....tekanan darah normal....walaupun rendah.....coz aku memang dari mula lagi tekanan darah dah rendah.....

so next checkup aku pada 28hb julai neh....dan dorang pesan....klu belum bersalin pada 28hb tuh dtg la checkup....tpi klu dah bersalin inform dorang....coz dorang kene dtg umah check aku....aku cakap.....aku ada possibility ke nak bersalin awal?????dorang ckp...ada kemungkinan boleh bersalin awal....lagipun minggu ke37 ramai yg dah boleh bersalin.....lagipun paru2 baby dah matang.....so no worries...inshaallah...

okla.....itu saje utk entri kali nih...aku kekebasan la tgn neh....sgtla tak best nak menaip...c in the next entri okeh.....take care olls.....daaaaaaaa


luv 3 of us.....


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...