Tuesday, March 22, 2011

Takziah...

Assalamualaikum....

arini aku mula start keje lepas cuti 3 ari plus ari senin....mcm2 telah berlaku selama 3 hari ni.....mc2 news aku dpt.....okla....aku mulakan dgn ari jumaat lepas....

jumaat lepas aku keje mcm biase..cuma balik awal dlm kul 3 lebey mcm tuh....coz nak gerak balik jb kul 4 lebey...my asben waiting me at my mom house oledi...otw back to jb tu...my asben dpt sms from his mom...pasal nenek su @ mak su dah tenat kat spital...quite shock dgr..hopefully selamat...then smpi jb pun lebey kurang dlm kul 8 lebey cenggitu....makan2 seme baru balik umah.....biler balik n mandi seme....aku dah flat giler....tahu nak tido jer.....

asben aku balik umah pun siap2 nak g spital.....nengok nenek sedara dia....aku tak dpt nak polow coz dia g spital naek moto...we ols juz waitin the news from house...tup tap tup tap....dlm kul 1 pagi lebey kurang....incik asben call Mother In Law (MIL) aku...bgtau yg nenek dah meninggal...Al fatihah...so kami pun siap2 nak balik kg..dekat jer kg asben ai...kat larkin....kg dlm bandar...:)

jenazah pun smpi dlm 3pagi ke umah kg.fyi,umah arwah juz kat depan umah jer..coz umah kat kg ni dekat2.....aku tak dpt nak ziarah biler jenazah dah smpi coz aku smbung tido biler dah smpi kg dlm kul 2....plus MIL aku pun tak kejutkan aku....maybe dia tgk aku leteh sgt kot...errmm..leteh org ngandung ni wat ramai org kesian kat aku....:)

pagi sikit baru aku ziarah...ramai org kat situ...incik asben aku tgk sgtla bz...jd aku tak kacau la...lagipun dia memang ambil berat urusan2 mcm ni...i'm proud to my hasben..alhamdulillah...jd aku pun tak kacau la...biler jenazah nak dimandikan...urusan2 lain...kami sedara mara belah mak tok ni ada agenda lain....iaitu menyiapkan makan dan minum utk org yg balik dari kubur nti...juga tetamu2 yg dtg..

mlm tu ada tahlil utk 3 hari....

for the 2nd day....ada tahlil jugak...tpi aku n MIL tak pergi..selepas ada "tragedy" mlm tuh....sgt kesian kat my asben n MIL....ada MANUSIA sanggup mencuri hasil usaha n keringat org lain..for me that to personal nak ckp kat cini.....cume apa yg aku boley ckp...aku MARAH.....and i not forgive that people....unless that MANUSIA bayar balik......

bila kat jb..xtvt aku memang full.....lagi2 klu dah tak mabuk semabuk dulu.....biler berkumpul dgn sedara mara blah jb neh...biler citer tang perut aku neh....ramai yg predict baby girl....coz dorang tgk perut ku yg lonjong katanya.....huhu...tak kesah la baby girl or boy...janji selamat semuanya....sempurna....

and talk about baby...aku jugak sgt2 terkejut biler dpt tahu yg my frendz frm myvic dah deliver babies dia on 26weeks of pregnancy....OMG...that prematureness babies...so bnyk complikasi if babies tu tak matang....i really hope n berdoa agar babies dorang tuh selamat....hepi biler dpt tahu masa dia preggy baby twins...

and after reading all those comments at wall my frendz tuh...im so so sad...baby twin tuh dilahirkan secara c-sect...and their sepasang u noe....boy n girl...and that baby boy have been passed away.....takziah utk mereka...now their baby girl is struggle to survive..yerla...baby belum matang..baru 26weeks = 6 bulan 2 minggu tetibe dah kene deliver...aku berdoa sgt yg baby girl tu selamat....naluri ibu aku tersentuh biler dgr news tuh..aku dpt rasa sgt...coz we both preggy..cuma dia awal sebulan seminggu je dari baby aku...

so mari la kita sedekahkan Al-Fatihah pada mereka yg telah kehilangan org tersayang...semoga roh mereka dicucuri rahmat.....

Alfatihah....





luv 3 of us...






No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...