Wednesday, March 16, 2011

2nd checkup wif my hubby....

haiyooo....aku ke JJ Mid valley semalam okeh......coz semalam aku cuti....smlm ada checkup utk pregnancy ke-18 aku....wahhh...so sgt keterujaan utk membeli barang baby sgtla aku terasa di dalam dada ini selepas checkup.......tpi meh aku citer hari checkup aku dulu yer...

semalam checkup dgn incik hasben...sgtla sakit amek darah...huiyoo...tahan ajer la macho ku dpn incik hasben.....lengan kanan doc aku tak dpt nak amek darahnyer....so harus la ke lengan yg sebelah lagi....alhamdulillah....dapek pun....legaa cikit....

lepas tu...aku kene timbang...pehh....sgt mencabar u olls.....dulu masa kawen berat aku 64kg jer...setelah aku diet giler babeng selama 2 bulan...maklumlah...nak dpt kuwuss...walaupun aku realiti nya aku gomok...macam si yaya cakap....."makteh gomok.."....haiyoo sgt sadis occay...takperla...dia niece aku yg sgt aktif....lgpun aku syg kat dia..nak cakap hape pun takperla yaya oii......

ok...ok...cont pada citer berat aku.....masa memula aku timbang utk 1st checkup...berat aku ting tonggggggg ..........menuju angka 70kg...fuyoooo......sgt la gemok......ni seme penangan dah mule melantak lepas 2 bulan tak boleh melantak...asek pening muntah...pening muntah....

then lepas 1st check up aritu....aku g 2nd checkup...fuyoo...my weight is gain u olls.....nak tau bape....ting tongg....74kg....pehh.....dasshhyaaaattt .....sila sebut mcm nazmi raja lawak okeh...

hohoho....tak leh wat pape la dgn berat nih..kerana selera mkn btmbh....lagi2 aku kene amek nasi..klu tak.....perut aku akan mengeluarkan angin dari mulot...perut sgt la sakit biler angin suda dtg.......

.......ok....lepas amek darah seme.....timbang seme...n lain2 menda mcm amek urin.....tibala saat utk scan baby...huk aloh....sgt la aku suke.............

dan utk sekian utk pertama kalinya incik asben berpeluang utk melihat pengerakkan baby kami ituw...huh....aku yg teruja .....huk huk huk......dpt gak incik asben teman aku wat checkup...n dpt tgk baby dlm scan....comel jer biler baby gerak2 kan tangannya..rasa mcm nak nangess jer...after scanning done..everything going smooth doctor ckp..normal....alhamdulillah....

aku saje tgk muke incik asben.....nak tgk rupe dia biler dia dpt tgk muke baby.....huh....senyum kambing jer..cover macho betol..ntah2 dlm hati gumbira dpt tgk anak dia..or siap lompat2.....

then talk about gender nya??huhu....kita rahsia dulu yek.....next month kita citer pasal gender nye....laki atau pompuan....huhu....


after checkup...aku balik mkn....pening sikit lepas amek darah......aku nak kene kumpul tenaga coz lps checkup aku nak shoping moping brg aku cikit.....so haruss mkn.....


okla.....jmpa nextt entri yer.......kita citer pasal shoping moping aku yg ala2 gitue....daaaaaaaa







luv 3 of us....


best dpt tgk baby.....haihhh....syahdunyer....






LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...