Saturday, October 23, 2010

Weekend pertama tanpa suami di sisi...

juz come back from Dr.Rose wedding kat dewan depan umah aku neh...pelamin dia so luvly...pakai fresh flower lagi along every walkaway...every quest table...main table tak payah cakap la kan u olls...yerlah....org berkemampuan mcm dia of course nak yg cantik....plus title dia Doktor....budak ni muda setahun je dari aku....dulu satu sekolah menengah....n parents dia baek gak dgn parents aku..biaselah...klu dah polis sama polis sure kenal each other la kan.....tmbh2 klu duduk perumahan polis..

tapi kan aku tak bawak pun camera....so tak dpt nak tunjuk pelamin n deco dewan tuk majlis dia...tapi takper..nanti sure ada pic tu dlm fb dia..nanti aku leh amek n paste kan kat blog ni utk tatapan korang....for me...pelamin dia memang cantek....tema garden mcm tuh...use color white,green,red...nice one..:)

orite...after g wedding tuh aku pun balik la...coz guruh2 dah berbunyik....fuyoo...tak dapat la dia nak wat outdoor gamaknyer..coz dah ujan rintik2....nasib time aku dulu tuh tak ujan..dpt la wat outdoor dgn jayanyer....tak sabar nak terima album kawen kitaorg next week....teruja teramaaaat sgt..maklumla..1st time amek gambar luvly mcm tuh...dulu time kapel2..time tunang2 tak berani nak posing daring giler babeng mcm posing album kawen tuh....yerlah..incik suami aku ini pemalu....klu suruh posing lelebey b4 kawen dia malu...tapi biler dah kawen nih...posing lelebey tuh lagi la dia suke...siap bagi idea lagi u olls...

tapi tu la kan..dats y aku syg giler n chinta pada suamiku ituw...tak sabar nak ada baby...huk huk huk...tapi biler pikir pasal baby plak....aku rasa takot plak....coz we all dok jauh2 lagi...belum dok sebumbung...sok sok klu aku mengandung...sape nak jaga aku mlm2..lagi2 klu time biler tetibe kaki krem.sape nak tolong urutkan...coz apa yg aku dgr citer dari member2 yg preggy...time mengandung ni kesabaran seorang suami sgt diuji...coz time tu la wife akan mintak itu ini...pastu sakit itu ini...yg tak boley handle kalau mengidam bukan2....hah! sapa nak jawab tuh...tapi aku harap2 aku tak la mengidam yg bukan2 sok sok klu mengandung..tpi kan..klu tak mengidam lagi bagus....senang sikit mengandung...n takdelah aku susah2kan suami....

cume aku wish la kan...aku nak sgt berada disamping suami sepanjang aku pregnant tuh....tpi tak tau la klu wish aku tu termakbul atau hanya tinggal impian...coz selagi aku tak dpt keje kat jb..selagi itu la aku tak boleh tinggal sebumbung dgn suamiku....bukan aku kejar harta dunia..tetapi aku ada tanggunggan aku sendiri..dan aku tak suke bergantung kewangan dgn suamiku....kami berdua sesama berkerja keras utk memantapkan ekonomi rumahtangga kami yg baru di bina ni...zaman skrg bnyk perlukan duit..suami isteri kene berkerja....aku tak nak biler disebabkan duit yg tak cukup nanti akan menjadi halangan utk aku mendapat apa yg aku idamkan or hajatkan...

dan aku dari dulu lg memang dah independant....apa yg aku nak akan aku usahakan sendiri...baek susah atau senang...bahaya atau tak...aku tanggung sendiri....

ermm...kat luar ujan lebat sgt...tadi msg2 dgn incik suamiku...dia baru nak balik umah makan...cian abg...dah ptg baru nak makan lunch...keje bnyk sgt ea..klu syg ada...boleh syg antakan makanan kat opis abg...:(

oklahh....mata mcm dah ada gam....mcm nak kene tido kejap jer....plus ujan lebat....sedap titun..daaaaaaaaaaaaa

luv smart my hubby..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...