Monday, July 12, 2010

IKEA wif smart n his mom...

Salamzz.....kali ini entry ku mengenai hari minggu ku..weehooo...so heaven !!!! that sunday 'bakal' mak mentua ku n incik tunang ku datang ke rumah....coz today sudah termaktub majlis kecil utk upacara penyerahan wang hantaran...huhu...perghh...siap ada majlis penyerahan u...auwwww !!!!

okla..ahad tuh mak n aku pergi ke pasar la utk beli sumthing utk dimasak utk dimakan waktu tengahari itu...plan kene redo balik coz salah satu bahan mentah yg mak nak tuh takde...so menu pada hari tersebut ialah...OF COURSE menu peberet tunangku...iaitu ayam masak kicap..hahahahha.....senang hidup aku nti nak masak utk incik tunang neh....menu yg simple2 jek...then selain menu ayam masak kicap tuh..mak ku beli ikan tenggiri utk dimasak gulai lomak cili api...wow malatop..then ada sayur kacang buncis campur kobis bunge...cendawan....carrot..wahh...dapppnyerrr...opppss....lupe plakk..ada sambal belacan...lagik..

then sampailah tetamu yg ditunggu...mak men ku n incik tunang ku...aturcara pertama ialah melantak dulu...yelahh...bapakku itu sudah lapo...dia klu lapo akan bertukar menjadi hijau..so better kita makan dolu !!!aku pun hidang2 la....then semu pun makan...alhamdullilah...mak men puji menu aritu..jarang jumper masak lemak tenggiri...plus ada potai n sambal belacan...wahh..malatop!!!!bertambah n berselera aku tgk mak men ku n tunang ku tu makan....sonok aku....^_^
nti dah kawen ...mira masakkan kat taman dahlia yer mak...hihii..

then selepas makan seme...mak men ku pun menyerahkan wang hantaran kepada emakku..mak men ku siap suruh kira lagik..then mak aku pun satu..dia pegi kira time2 tu jugak...sabo je la...malu den..adoyai....dah selesai hajat ptg tuh...aku pun siap2 pergi jumpa angah anak makngah...nak pegi menghantar barang2 yg dipesan oleh makngah medan..then aku bekalkan la sikit menu lunch tadik...lepas dah jumpa angah n bagi barang tu seme....we all pun gerak ke IKEA....wahhh lama siot tak pegi sana....heheh..aku tahu mak men aku pun suke gaks..huuh..sama2 kaki shoping la katakan..huhuhu..

aku dapat la beli sarung cover baju....lepas tu aku dpt kelambu...beli je la kelambu tuh..ntah jadik pakai ke tak aku pun tak sure coz bilik pengantin ni idea bertukar2...tapi takper....stay tune...then aku beli cermin...wahh..cermin satu badan u...vogue gituw!tupt tap tup tap tak sedar dekat 2 jam lebey dlm tuh...apalagas...smart pun bising ler...dah2 jom bayar...so memasing pegangla brg memasing..mak men ku beli bunga...pastu bangku kecik n bekas pasu..itu item kegemaran mak men ku tuh...takperla...aku pun suke bunge actually..so bagus la mak men ku beli utk umah kat taman dahlia tuh...heheheh...

lepas jenjalan sure perut lapo kan...huhu.so dat nite we all decided nak makan kat ALI BABA Jalan Ampang...opposite Great Eastern tuh....so memasing order menu memasing..aku order roti dgn kebab ayam...smart roti dgn kambeng..well...it fav dia kan...pastu mak amek nasi briani...lepas mkn seme n hantar aku kerumah....mak men n incik tunang ku pun gerak pulang ke JB...cian aku tgk..memalam drive balik jb...dorang gerak dlm kul 10.30pm...then sampai jb 1.30am..alhamdulillah selamat smpi....so selesai xtvt aritu..

so to my future mother in law....feel great spend time wif u mak...and also i'm soooo hepi can hang out wif u my incik tunang....luv u so much !!!..

dats all for this time....daaaaaaaaaaaaaaa..

opppss....congrats to Spain for winner of the WORLD CUP 2010..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...