Tuesday, July 20, 2010

Beli Kain Ela wat baju raya...& baju majlis kl & jb

Salamzzz...nak citer apa ekk entry minggu lepas...

haaaa...last week aku n mak pergi shooping baju raya...shopping baju tema untuk wedding sanding kat kl n kat jb....so canteekkk kain nyer........kain pesen baru....

so mak borong utk anak menantu n juga bakal2 menantu nyer...untuk pakai kain ikut temaku....huhu....ala..bukan nak gediks....tpi sajer jer nak memeriahkan majlis...n senang utk org kenal....yg pakai baju2 sama tu family pengantin.....kan senang ....

plus beli pun bakal2 n anak menantu contribute duit masing2....itu yg baguih...huhuh...save duit sikit....;p....takperla....baju tuh pun dpt kat dorang gaks...so dorang leh pakai time nak kemana2 kan....

tema utk majlis kl ialah tema gold n white....so baju tema familyku pun color oren gold22 gitu...then majlis kat jb nti our side pakai color hijau...n baju raya tema color oren campur2 itam kuning....ala...boleyla....then aku sambar la jugak baju hitam putih tuh...utk wat tmbh2 baju raya...wahahahaha...;

ari asabtu tu lepas beli brg2....we all gerak ke s.alam...then amek mak Uda n semua ke umah ..tdo kat sgbesi coz esoknyer dorang nak naek bus kat bukit jalil...so umah aku kan yg paling dekat..so easy la kan...tak kelam kabut...

so tengahari tu we masak ramai2...siap masak kul 11.30....giler kentang....tapi makan pukul 1 lebey tak salah aku.....coz pagi tu memasing breakfast berat2...so xtvt sembang menyembang tu dah wajib...then cukup masa we all siap2...then sending dorang kat bus stand...tunggu sampai bus gerak...lepas bus gerak seme aku n mak ke the mines....shopping langsir....alhamdullilah...dpt gak langsir..then mak pun dpt jubah utk dipakai time aku nikah nanti....memasing nak amek tema jubah time aku nikah nti...coz baju nikah aku pun design jubah....

after dah beli seme...gerak la balik coz dat day ujan ....nak jenjalan pun penat...coz kat mall tu giler ramai org...b4 balik tuh aku ajak mak minum2 kat old town....then baru gerak pulang....

so selesai sudah hajat nak beli langsir...so tinggal nak tempah kat wanchek jer....so pengerakan majlis kawen ku berjalan dgn lancar...hopefully bulan 9 ni bnyk yg dah complete....insyaallah....amin..

oklaa...see u in the next blog...

callooo beteh....daaaaaaaaaaaaa

wslm....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...