Wednesday, June 13, 2012

T**** jgn tpu org !

semalam pegi t**** coz nak cari kipas berdiri tu wat tambah2 takot org panas nti time kenduri...so lepas amek syahmi then loading barang kat umah...mandi,maghrib seme baru kuar uma balik..so alkisahnya tak masak ler semalam...huhu

tapi nak citer pasal t****..pasaraya yg besar tuu...semalam pegi t**** kat tebrau..sebelah aeon@jusco tebrau..org tak ramai..so aman damai jer la nak masuk sana..plus terlupa nak amek/bawak stroller syahmi...last2 letak syahmi kat trolley..huh..nasib baek dia mau dok diam2 dlm tu....so dah selamat kat situ....klu tak senget2 bdan dok dokong dia..

masuk2 jer terus pegi area kipas..so sambar la kipas pensonic yg rege rm99.90 kat panel harga dia tuh..taruk masuk trolley...pastu tmbh la cikit brg2 lain mcm hanger,tisu seme..

bila jalan2 kat area yg ada scanner ...incik asben try la scan kipas tuh...sekali kuar rege rm 119.00..ehh...lain ler pulak..so apalagi...carik lagik satu scanner utk make sure..so rsult dia still sama..harga seratus lebey..
incik asben apa lagi la..angkat balik kotak tu then letak kat tepi....pelik la aku dgn staff2 t**** ni...susun la barang ikot harga yg betul...if kipas tu ada promotion n tarikh promotion dah habes..tukarla balik harga kat panel tuh...ni tak..still harga lama...mcm nak menipu pengguna jer...dah la g**** kitaorg banned becoz kes yg sama...kat panel harga lain...bila scan kat cashier lain...buat pembeli hangin tau...pastu bila mintak explain tolak sana tolak sini..bosan dgn sikap korang oke!

that's y aku suke shoping kat m*****...even m***** brg punya mahal sikit dlm singgit or dua hengget...tapi harga tally dgn scan cashier...even ada promotion..maknanyer staff dia buat keje dgn betol...pakkal m***** takde jual kipas jer...klu ada takdo nyer aku nak g jauh2 sana beli...

so bila kt cashier kitaorg bayar apa je kitaorg nak...except kipas yg telah ditinggalkan oleh incik asben kat tepi lorong2 barang tu...

lepas tu decide makan kat kedai bikers..kat tmn setia indah....kitaorg order lamb chop,grill chicken n nasi grg paprik....air barli n air asam boy...

lamb chop for sure incik asben punya....then nasi aku punya la coz dari tghari aku tak makan nasi..lapo tahap gaban..tpi nak wat cane..klu perot dah masuk angin....apa pon tak boley...pastu grill chicken last minit order...incik asben tnya aku klu aku nak rasa...aku bajet dia nak suh aku makan seme la....last2 dia yg makan bnyk dari aku...aku dapat cikit jer...eeiii...klu dah antu western tuu...dia je nak conquer...sabooooo je laa....syahmi plak behave n makan bubur yg ditapau dari rumah..heheh.....

and sambil2 makan tu kitaorg borak dgn wife yg jual western food tuh...wife dia ni very friendly coz dia dah biasa dgn incik asben coz dia selalu follow asben dia ride.....asben dia org offshore...so korang paham2 la yer klu  asben dia dah keje offshore...balik bawak berguni2 duit..huhuu
tapi leh jumpa asben dia 2 bulan sekali la...korang sanggup??huhu ...aku tak sanggup..anak baru seketul....klu anak ramai boleh la kene tinggal2 mcm tuu..citer pasal anak..akak tu ada 6 org anak...heheh..biaselaa...org kata..sekali balik je mesti mengandung....huhu..tu yg dpt 6 org...heheh.

ohh...lupe nak ucapkan syabas kat harimau malaya...tahniah dah tumpaskan singa yg pura pura tuu..hambeekk koo...


aummmm...

okla tll then to be cont..

luv 3 of us !


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...