Wednesday, April 25, 2012

8 months old syahmi

alhamdulillah....teruja..excited....apa lagi klu bukan pasal anak la kan....
maklumlah sekarang tgh membesar bagaikan juara plus dah pandai itu ini...so harus kene update utk tatapan di hari tuaa...hahaha..statement tak bley blah betol...

last wikend aku n syahmi bnyk ikot my mentua g wedding jer...so last week saturday aku off masak lerr...hehehe...sukeee...lagipon incik asben pon ada meting hari tu...petang baru balik..then aku bgtau la yg aku n syahmi polow mak pegi wedding...okeh...meh aku citer sikit wedding tuh...kitaorg smpai dewan tu dlm 11.45 tghari...tpi sgt sedih okeh...lauk seme dah terhidang...tapi nak tau apa yg lmbt hidang?of course la NASI....pehh...kesian tuan rumah...org dah ramai dtg..siap tggu lagi nasik siap....siap tggu kat meja makan n makan kepek2 yg ada plus mee rebus yg ada...uisshh...apa la katering tu wat mcm ni...kul 12 mcm tu baru nasi smpai.kiranya aku n syahmi tggu dlm 15minit jela..tpi org yg dah ramai dtg tu ntah sejam kot....maklumla..kat kad da mention kul 11 majlis start..org2 kg kan suke dtg awal utk elak packed hour..tpi nak wat camner kan...menda dah jadi..tpi klu aku tuan rumah after majlis mesti komplen punya...tak baek tau buat tuan rumah mcm tuh..

ok stop pasal story wedding tuh, so story on sunday plak.aku lepaking uma jer..malam je aku attend majlis org bertunang kat umah sebelah MIL ...incik asben mcm biasa tak ikot...so aku n syahmi je la...ermm...dlm bnyk2 majlis incik asben memang dah bnyk tak polow...sibuk dgn club dia n carwash...kesian pun ada aku tgk..dia tak dpt nak maen dgn anak dia and mingle around dgn kitarog...nasib baek la dok sama..klu kitaorg kat kl ..aku rasanya syahmi mesti amek masa nak kenal ayah dia..nasib kitaorg tak dok kl
syahmi klu ayah dia ada memang dia nak attention..bila ayah baring kat hall..dia saje je gesel kat ayah dia n tarik rambut la...kacau muka ayah la...ada saje menda dia wat kat ayah dia...maybe itu cara dia expressi kan perasaan rindu dia kat ayah dia..

mlm tu jugak mak,adik n yaya my niece dtg JB...aku igtkan adik jer yg dtg..rupanya nak wat seperise..sabooo je laa...
adik kene dtg JB coz ada hal sikit....so ptg isnin tu dorang balik kl balik..so sehari semalam je la tido uma aku...at least mak lepas kan rindu dia kat cucu dia...n adik dpt lepas rindu nak tgk anak buah dia...terkejut dia tgk syahmi....semangat katanya...pastu siap panggil APEK......
yaya pon siap ckp kat tepon dgn mama dia..."mama...muka syahmi mcm cina"...nak wat camner..campuran...plus background aku ada keturunan cina...arwah opah aku punya family...that's the reason syahmi kene tempias dia...lagipon ayah dia pon sepet...hahaha..

okey...isnin 23hb aritu jugak genapla syahmi 8 bulan...
progress dia sgt impressive...dia dah boleh merangkak masa 7 + bulan lagi n tumbuh gigi...masuk  8 bulan ni lagi aktif la dia merangkak...pastu progress terbaru dia dah nak memanjat utk berdiri...n pengeluaran 3 gigi ....gigi kapak dia 2 btg n 1 btg gigi bawah...Ya ALLAH...cepat betul kan progress dia..Alhamdulillah semoga dipermudahkan segalanya...amin...

jom share progress si kecik tuh...:)

pandang bila panggil nama dia..

ni bila kita tak panggil nama dia..

ni gambar bila kita dah kuatkan suara marah...dia nengok sambil tersengih mintak simpati

hah...lagi satu..sejak dia dah pandai duduk dgn stabil ...kitaorg pon berani la nak letak dia kat baby chair...

nak tgk dia duduk kat baby chair?


ni hah dia.....

muka bangga tu dpt duduk dlm tuh...

ok la...till then...
to be cont k... :)


luv 3 of us..


3 comments:

  1. sepetttnyaa !!!!!

    ReplyDelete
  2. sepet si kecik ni

    ReplyDelete
  3. ololooo...tomey3...budak kecik ni..

    hope akak sudi vote sy setiap hari kat link2 ni >
    fave kay poh - http://t.co/2v3KTn7K

    blogger of d year - http://t.co/RuoMVOF2

    Online shop - http://t.co/3V89ev1U

    Funniest video - http://t.co/8urhiLNF

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...