Thursday, December 1, 2011

Work at JB..

Assalamualaikum.....

1st day in the new office....at JB !!!!!! alhamdulillah so far so gud...staff ramai malay....then manager pun baek...even dorang bukan melayu...n paling best tmpt solat ada okeh ..siap aircond tahap beku lagi...huhu...

job scoop aku kat sini apa lagi...akaun & admin...plus PA to big boss...aku neh asek kene jaga boss jer...dari dulu lagi...apa boss punya keperluan aku mesti kene tauu.....takperla....lagi pun boss aku jarang ada opis..so bnyk takde dari ada kat opis..so boss kecik aku si yong fong n kak ros....

opis sini bnyk staf print monitor....n keje dorang memang aku tak campur la....coz bukan scoop keje aku...so aku juz dgr n nengok jer la....then waktu keje dorang pun tak sama macam aku...dorang masuk keje kul 6.30 pagi.....then abes kul 4pm...aku plak masuk kul 8.30am till 6pm...then opis ni mlm ada night shift plak....tpi juz 2 guys je la..opis sini kene onn 24hr..dats y dorang ada 2 shift n rest day...tpi utk aku juz normal working hour n working day...sabtu ahad tak kojo ler....

rasa lain tu sure ada.....maklumlah dah biase keje kl...jadiknyer nama2 tmpt kat kl dlm tgn aku jer la..then tahu bajet tmpt tu kat mana....now org sebut nama tmpt kat jb neh aku tau la mana yg aku tau...tpi mcm mana nak pegi tu kirim salam la yer..aku belum mahir....huk huk huk...

today badan rasa2 tak sedap...aku dah telan panadol smlm.but still tak kebah...so kejap lagi aku nak makan ubt lagik..jb asek ujan je pagi2...lemah tol aku

skrg rasa menjaga rumahtangga amat mencabar buat aku....yelah dah la balik keje......jaga anak..kemas umah..basuh baju...lipat baju...waaaa...sgt penat hokeh.....kurus la aku nanti klu rutin mcm nih..

dulu ada mak yg buatkan....aku juz wat keje sikit2 jer...hurmm...windu kat mak....:( takpela mak..ateh akan cuba berdikari sendiri bersama iril n syahmi...mak doakan yg terbaek buat kami yer....

smlm mak call tnya tmpt keje baru camner n tanya syahmi mcm mana sekali...so far alhamdulillah mak..cuma arini aku rasa nak demam..

okla..get back to work...nti aku hapdet lagi yer....cau!

wassalam..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...