Thursday, September 6, 2012

beraya di Pasoh 2 N9...


Ok...lepas beraya d Jengka...kitaorg pegi ke Pasoh.....
semua rumah sedara mara di N9 ni seme belah abah aku...
dia kan orang nogori..btw, hepi dpt pegi Pasoh 2...uma maklong...
aku klu balik n9 suke pegi Pasoh 2...sbb mak long ni best...
suke masak yg best2 ...terutama ayam kampung....kalau kitaorg balik...
paklong mesti pi kat reban ayam dia n tangkap ayam...then dia sembelih...
pastu apa lagiiii...masak ayam lemak cili padi lerr...kaw kaw punyerrrrrrrrrrrrrr...

incik asben pun makan bertambah....hahahha..1st time utk dia n syahmi sampai kat kg tu..
dulu lepas kawen aku tak berkesempatan nak bawak asben jelajah n9 jmpa sedara belah abah..
takperlaaa...ada masa lagi...nanti berjalan lagi...
lagipon sedara kat n9 ni bersepah.....rajin dgn tak rajin je nak pegi kannn...

kbtlan pak long aku tu pandai mengurutt....so asben  aku mengambil kesempatan berurut...
sedap dia kata...n tak puas....nak lagi lerr tuu.....
takper..next round ok....

cume citer yg sedeh nyer...time maghrib bila aku nak amek barang kat kete...
aku nmpk cermin kete belakang aku yg tepi tu dah cracked seribuuu!!!...
nampak tanda balingan disitu..aku tak nak tuduh sesapa.....
menda dah jadi pon..biarlah je Allah balass kann...

so balik ler kitaorg mlm tu...dlm kul 9pm kot bertolak dari Pasoh..sampai KL dlm kul 11 mlm..
ikot highway LEKAS..so ok la..tak jammed...
tapi masa cermin pecah ttuuu...termenung kejap aku laki bini..
hadohaii...baru nak jenjalan raya...dah cermin pecahhh..spoil jerr
angah aku dah rasa bersalah...siap nak tong2 bayar..
aku cakap takperlaa..menda dah jadi...
klu bawak kete ko...kete ko lak yg pecah ....so pegi balik sama je jalan citernyer....
nasib baek mood syahmi baek....otw balik dia tido jer...sampai letak atas katil pon tido...
tak sador sador..penat kot maen siang tuuu...biaselaa..org dah pandai jalann....

 menu dinner kitaorg..best kann..maklong siap bersihkan ayam tu ...manis rasanya isi ayam kg tuu...



 budak tgh exploree...



dgn salah sorang makcik syahmi....makcik Alin...alahai alinn..ko dah jadi makcik tauu...
lama kak teh tak jmpa ko..
dah tinggi dah yer....
dulu cinonet je ko....how time flies....

so next entri nak citer pasl g buat cermin laks....alahai..terbang duitttt....
hauusssss....:/


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...