Showing posts with label foods. Show all posts
Showing posts with label foods. Show all posts

Monday, April 15, 2013

makan di Vivo,Bkt Indah...

phewww....tetibe demam melanda si kecik ari sabtu last weekend...
esoknya ahad kembali kebah sedikit....tapi merengek je kejenyer...itu ini tak kene...
lastly incik asben end up bawak kuar jenjalan ke Aeon Bukit Indah..

so far okay laa..cuma bab nak carik parking azabb sikit..
tapi lastly dapat gak !
kitaorg lunch agak lmbt sbb gerak kuar dari rumah dlm kul 2 lbh..
incik hubster ajak lunchie kat Vivo...
and again...Syahmi merengek mcm baby belum jalan....tensi okeh !
nasib baek la mood ayah ko ok....klu tak mau aku dabel tensi ...
aku pilih Terriyaki Chicken Rice, hubs pilih Baked Chicken Rice dan untuk Syahmi kitaorg pilih kan dia Sweet Piza..then lastly kitaorg order Volcanic Choc sbgai pencuci molot..mabelesss...sedap hingga menjilat sudu ! muehehehehe




lepas settle lunch, terus nak pi carik sandle Syahmi...sbb kaki dia dah demok...
tapi takde saiz yg sesuwai..jadik tak jadik beli....terus ke baju punyer section..
kebetulan aku tatau Aeon ada sale..so sambar la baju siang n baju tido dia..
beli g beratur nak bayor baru perasan harga less 20% utk baju yg aku amek tuh..

ok laa..at least ada la less dia....sbb baju siang n baju tido si Syahmi mmg  bnyk beli kat Jusco je..mur mur gaks..tpi tgk brand...

thinking of muvee....but Syahmi as toddler not behave well...so takde la nak masuk...
belum time lagi la mak pak dia nak bermuvee...
pastu dia punya mood kejap ok kejap tak okey...maybe sbb tak sehat 100%...

balik rumah pon banyk saboo je la dgn karenah dia...as ayah dia tido awal mlm td..
tdo pon bnyk songeh...tak nak aku bobok kan....
bila aku ignored pandai la majuk n marah...
dah tu bila mak ko nak dodoikan takmo plak.....bila tak layan pandai lak marah...aishh..ank ni...
bila siap nak g school pagi tadi...diam je....part mandi melalak je la kejenyer...
dah tu ada jer serbi serbi tak kene.....
saboo je laaaaa aku....ni baru sorangg....tahun depan nak buat pertambahan cemana klu yg ni pun dah tensi...muahhahahah...


Monday, February 25, 2013

Roti Tok Ayah..

Good Morning u olsss..

cemana weekend? ada yg best? happy? tak happy? ai biase biase jek..happy pon sbb ada Syahmi...
arini nak short entri time pagi....sbb ada keje kene settle...maklumla ari isnin memang busyyyy...
bnyk nak kene key in to system...print out itu ini...update itu ini...follow up itu ini...

so pagi ni mari kita mulakan bekpes dgn Roti Tok Ayah...aka Roti Naik...


Roti ni memang popular kat JB..as far as i know..dak KL la yg dok sebut2 pasal roti nih...
bila aku dah stay JB baru aku goggle kedai nih n beli..
memang best..lagi lagi time dia panassss...rasa nak makan semua jek..
#Syahmi klu dapat roti ni pon nak lagi ...lagi dan lagi...

kitaorg pi beli roti ni last week lepas keje....
so ada balance lagi hari ini..maklumlah ada 35 ketul semuanya..
then arini kita cicah dgn air teh'o' panasss...mabelesss..onnom nom nom nom...

ni ghupe kedai nyerr dari luar..



alamat dia...No. 36, Jalan Padi Emas 2, (Bandar Baru Uda,), Johor Bahru, Johor 81200

ok..happy working...petang kang nak update weekend story..

~babai~



Monday, February 18, 2013

Makan di Mr Steak house...

Oh yer..lepas pi beli kete si Syahmi tuh...
aku dah plan nak pi jmpa BFF aku.....
giler lama tak jmpa dia..
last jmpa dia masa Syahmi umur belum setahun kot....
skrg Syahmi nak masuk 1y6m dah...how time flies ja....

meet point kat Giant stadium shah alam...
then pick up dia ajak pi makan dulu....
as per request incik asben nak makan Western...
so jija ni bawak la kitaorg ke Mr.Steak House kat Laman Seri nama tmpt tuu......
tak jauh dari stadium jugek...tapi nama tak menahann...Laman Seri u olls..
takde pon laman aku tgkk...keh keh keh...ai is kampong....


*credit pic by nadot


 chicken chop yg aku & jija makan...
*credit pic by nadot


 Syahmi wif aunty khaty..




terubat rindu kami..
lepas dah mentekedarah....memang tak sah la klu tak pegi I-city...
so next entri la aku citer pasal i-city wokey..
sbb kali ni kali ke 2 aku g sana...dah bnyk perubahan...terkezut maks..







Thursday, December 13, 2012

takde la sedap mana...

Durian Crepe..
sebok kan sana sini crepe bagai...semalam dpt gak rasa wat pertama kali...
kesiannnn kannn org lain dah berketul ketul makan...ko baru nak rasa ea myra....ishkkk..ishkkk...
incik asben order kat kawan dia...rm30 = 3 bungkus which is sebungus ada 6 ketul..
memula mcm excited bila incik asben bawak balik umah...pahtu bila rasa cam biase jekk...takde la da boom sgttt...tapi  sana sini citer pasal menda alah ni bukan main pung pang pung pang bestnyerrr...
mungkin tekak aku si durian crepe ni tak dpt nak tandingi kottt....sbb aku ni tekak nasi...dgn kata lain tekak kampongggg...cer buat lauk kamponggg...pehhhhh berpinggan jgk aku makan...keh keh keh....
lagi lagi klu mak aku yg masakkkk...hu huh huhu...

tadi aku berblogwalking....teringan lak nak berbaking biler tgk entri baking org lain..
sian oven aku tak de keje since M dtg melandaaaa....keh keh keh keh....
In Shaa Allah nak berbakingg balikk...hope mood adooo..
pastu aku nak try wat triffle gak lerr..tgk cam senang je step dia..heheh..
nanti dah wat nanti aku kasi share hasilnyer disini yer kengkawan...

eh malam ni ada bola...hopefully leh ke final....lawan balik si sang singa tuh....
selamanya harimau malaya...auuumm !!!

Thursday, October 11, 2012

KFC Zinger Double Down

KFC Zinger Double Down...

Sana sini dok citer burger neh....mengugat keimanan aku betol lerr..sedap sgt ke?!

Haihhh...nak kene cuba jugak neh !!!

Korang cemana ...dah try??

yang dalam pantang  tuu sabooo eaaa...jgn pantang main2 tawwww....hehehehe...

saya dulu pantang time bulan raya...syahdu je tgk org makan ....

ehhh...apa aku melalut nehhhh.....dah dah....

oklaa..nak pergi beli mlm nehhh...nak beli spoloh....nak torai....nanti leh komen...

sbb menda tu limited jer.....hew hew hew.....





LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...