Showing posts with label Wedding Invitation. Show all posts
Showing posts with label Wedding Invitation. Show all posts

Thursday, March 21, 2013

Kenduri kahwin di Mersing

Wawawawa...susah betol nak menghapdet belog skrg...asek minum coolblog jerrr koje nyerr...
hahahhahha..arini minum coolblog cendol...seminggu berkali kali minum coolblog...haiyaa..pengsaannn!!!
minum air batu je la ko yer myra...sok sok batok kong kang kong kang baru nak stop minum yerr..
takperla..niat masa nak minum tu katanya nak minum as ubatttttt..miahahhahah...

last weekend ponya aktiviti ialah menerjah bumi Mersingggggg..
ada wedding opismate....di Felda Tenggaroh 2..
dulu ada gak ler ke Mersing..tapi masa tu  attend wedding kengkawan car club...
masa tu zaman cintan cintun dgn hubs..so jauh pon rasa dekatt..muahahha...
this time aku pergi wedding ni dgn bebudak opis jugak..carpool...
incik asben tak g...ada hal katanyaa..so dia izinkan aku join g dgn bebudak opis...

aku park kete kat opis then gerak dgn akak satu opis ni wif her hubs...
selain tu yg tumpang ada 2 org lagi opismate...so total org dlm satu kete maibi tu ialah 6 org termasuk Syahmi...muahahhahaha...jgn tanya lowerd ke tak...janji masa otw g Mersing tu time jalan sana beralun alun memang tak kene maguard kete okehh...huhuhuh...so tandanya kami ni tak overweighhtt...kesahhhnyer...
poyooo sangaaaattt ! padahal yg tompang seme badan gebus2...hahahahahha....

perjalanan amek masa 2 jam gak lerrr....perot memang dah berkerongcongg..
so sampai sampai je sana...salam mak pengantin kitaorg ni terus sambar pinggan nak mentekadarah..
lapoo wehhh memasing simpan perot tamo makan bekfes..semata nak makan lauk kenduri...wakakaka...
ada yg makan 2 rounddd...aku pon bertambah gak lerr..tapi bertambah makan soya panas dia tuh...
sddaaappp bangaaat...soya n air gula merah dia mantapp...syahmi pon makan..

My opis mate ni pon dah tender notice berhenti...sbb kene polow asben dia ke Pahang..
asben dia ni ada ladang sendiri...so usahakan ladang sendiri..so haruslaa isteri kene benti keje dan duduk di Pahang..org Pekan,Pahang katanyaa....Tahniah Fatin & Mizi..semoga kekal hingga ke akhir hayat..
dapat baby ramai2...n comel2...

Oklaa...dpt jugak hapdet wedding di Mersing...so ini ajelaaa yg dapat makcik ni igtt...
maklumlaaaa hapdet pon dah ari Khamiss...busy pon iyerrr..busy dgn K draama...muahahah..
Okla...layan je la pic  3 keping yg dpt di tepek....

Sekiaaannn jumpe lagik di lain siarannnnnnnnn.....



 #Syahmi yg setia menemani kuuuu..




 We always together...



Bersama Pengantin..








Wednesday, February 27, 2013

Wedding Totinx at Glulam..

Fuhhh...
lupe plak nak publish entri wedding totinx neh...
bertukun kat draft fulakkk.
okla..majlis nyer pada 23hb hari tu bersamaan ari Sabtu..kul 8pm pengantin berarakkk...
nilah 1st time wedding kitaorg attend kat JB yg wat time malam...dulu time kat KL tak payah cakap laa...
memang dah biase dorang wat majlis time malammm...sbb sejuk n selesa kot...
aku ok jer dgn wedding time malam ni...sbb tak rushing...dan tak panasss.....
kami terlewat sikit jekk...tak dpt tgk pengantin berarakk....masuk masuk dewan je dah dok kat pelamin..

Actually secara tak langsung..incik asben pon join this event...
tapi bukan saing dgn kitaorg....dia saing dgn bikers yg escort totinx & husband...
dan percaya takkkkk...kitaorg kenal melalui alam maya jerkkk...
belum jmpa depan2.....
tapi that nite..tertunailaaa hasrat di hati nak jumpa pengantin depan2 .....
sama je ghupe dia kat dlm blog n kat luar...hehhehe...
orgnyer cantikk...kecil molek jerr...dlm blog nmpk giler2...
nasib baek la dia jempottt..klu tak memang tak datang laaa...
sbb tak baek g majlis kenduri kawen tanpa dijempot..
sbb kita kan nak makan....bab darah daging ni aku amek serius..

lauk pauk kenduri ni mcm biasa laa....
tapi aku suke nasi dan ayam masak merah dia...sangat sedap....
Syahmi makan nasi je pon tanpa lauk dah selera....ehhh* lupeee....anak aku makan apa pon sedap...
muahahhahahhahhahaha
lepas dah makan tuh..aku bawak si Syahmi ke depann...sbb aku nak amek gambar si Totinx ni..
aku lambai dia pon lambai...tapi dia tak cam aku kot....yelahh blogger picisan je pon..muahahha...
pastu ko kan tgh jadi Raja Sehari...lambai jela selagi voleyyy...muahahah...
then dgn berani nyer aku pergi kat meja makan damai dia....
kat JB panggil meja makan damai..
kat KL panggil meja makan beradap...tapi kekdahnnyaaa tetap sameeee...
makan jugekkkkkk....

aku snap la sekeping dua gambor dia....muahahha...wat kenangannn...
then masa dorang tgh makan tuh...ada la penari kebudayaan johor wat show kat depan pelamin..
ewaahhhhh eh eh eh.. anak aku pantang dgor lagu...bertepuk tangan n joget dia kat situ..
dah tu aku saje lepaskan dia kehulur kehilir...waahhhh seronoknyerr anakkkku....
takperlaa...mak kasi ko peluang joget ekkk....

lepas dah abes nari nari tu....ada selingan nyanyian dari artiz wana myLG starz n Rody kristal..
apa hubungan dorang berdua dgn pengantin ni aku tak sure...
tapi yg pasti  masa dorang nyanyi tuu aku dah beransur nak balik....
before balik nak pi salam mak pengantin dulu..Aunty Jasmin....
wahhh...lembut okeh tgn Aunty....then uncle siap kasi Syahmi popcorn...
utk aku Aunty kasi goddie bag yg adaaaaaa "Perfume" okeyyyy...
semua tetamu perempuan dpt Perfume....yg lelaki dpt CD ceramah UAI....
sangattt la bestt...CD yg berguna...perfume memanggg lagi berguna laa kann...
leh aku tuko tuko spray g koje...muahahahhaha





Untuk totinx Selamat Pengantin Baru...
Semoga kekal hingga ke Jannah.....
Dapat baby2 yg cuteeee ok !!!
Thanks for invitation...
That's why i loikeeee blog !
Tambah kenalannn yg jauh dan dekat ~~


Note : Ada sesapa lagi yg nak kawen kat JB??....meh jmpot..InsyaALLAH saya dtg..ngeeeee....;p



Monday, January 28, 2013

Wikend story..wedding sana sini..

wohooo...best je sesapa yg cuti lagi arini...
tak yah bngun pi keje kannn...alahaiii..sadis jeeee ku rasa diriku keje arinii....*sigh*...

okla..juz short entri jer...
last weekend ada 2 kenduri kawen yg dihadiri....
hari sabtu kenduri belah incik asben nyer family...@ Pontian
then semalam iaitu ahad kenduri opismate aku... @ Yong Peng...

both kenduri incik asben takde...coz g Manjung...ada keje ckit dsana..
sabtu tu aku follow mil n her sister ke Pontian....
then ahad tu aku tumpang kakak kat opis ni yg g wedding tu..

weekend yg biasa2 je bagi aku...coz ayah not around..
tak best kan klu jalan takde incik asben...
tapi takper..upcoming wikend ni mesti best sbb dpt jmpa Opah & Tok Din..!!!
HAHAHAHHAHA..i'm coming home...coming homeeee...


 ni pic Ahad punya..pic ari Sabtu ilekk..ngak adaa....;p




hero kecil yg menemanikuuuuuuuuu....moah moah..



-babai-


Wednesday, June 16, 2010

Niza's Wedding

salam..weehooo.....

lama sey tak hapdet blogku ini....hurmm...okey..aku nak citer pasal wedding one of my frendz kat ilp...members satu dorm aku nih...
wedding dia berlangsung kat kulai...kat felda penggeli timur....dari jb ke felda tu kira2 1jam jer...okla...tak jauh kurasa...coz tau2 jer la..klu dah smart yg drive..mesti mcm ribut....
biler dah sampai...aku n jija amatla teruja nak jumpa niza dan juga julie..julie dok area2 situ gak..dia pun dak dorm aku dulu..tapi dia kawen dulu...dia kawen dalam tahun 2006..masa tu aku baru dapat kete dalam 2 bulan kot..giler berjalan.....wahahaha...tu pun aku pergi dgn jija..pandai2 carik jalan sendiri..tapi alhamdullilah slmt smpi tau...terer tak terer la kitaorg..hahahha....bila nak singkap memeori g kawen julie tuh...aku n jija semapt la meround kat umah mawi...masa tu mawi tgh hot....so dpt la masuk area felda dia tuh....huhu..okeyh....berbalik pada wedding niza..

pelamin dia cantik...amek tema yg ada arch bulat tu dan pakai kerusi panjang..huhuh....aku tak sempat plak nak amek pic pelamin tuh coz ramai plak yg dok depan pelamin tuh...plus aku pun tak tgu dorang bersanding.....lama dok nak tgu sampai kul 2.30...aku dapat bertahan sampai 2.30 gak....tapi itupun belum bersanding lagi...last2 aku endup nak gerak..yelah..tunang aku dah stay dlm kete lama dok..siap tdo lagi..kah kah kah...so before gerak tu aku n jija n julie amek pics dgn niza kat dlm bilik dia..

biler dah settle amek gambar dgn niza semua..salam2..peluk2...cium2...aku pun n jija gerak kuar umah niza n sembang sikit dgn julie...maklumlah...julie yg dulu gemuk boleh jadik kurus....biler aku tanya...rupannyer dia sakit..sakit buatan org..kesian aku tgk...dulu gemuk boleh kurus mcm tuh..cengkung pipi dia...haihzzz....ada lagi manusia yg tak suke org lain n wat ilmu2 kotor mcm tuh..bertaubat la selagi masih hidup....aku pun bagi la perangsang...kata2 semangat...supaya dia boleh kuatkan diri dia...lagipun dia ada anak kecik yg baru berumur 3 tahun...

orite..lepas aku n jija dah mengucapkan salam perpisahan pada julie..aku n jija pun gerak ke kereta....tunang aku pun dah get ready...so kitaorg pun gerak la..before nak gerak tuh...kitaorg lalu rumah bersanggah..kebetulan time tuh nmpkla wajah suami niza...dan kitaorg pun berkatalah..."oooo..itu lah jai yg selama ini niza ckp2 kan.."...huhuh....anyway dapat la aku n jija tgk suami niza tuh....

so pada niza..Selamat Pengantin Baru Niza....semoga kekal hingga ke akhir hayat...so let share the pictures...
niza....

aku n niza

aku niza n jija

aku,jija,niza n julie....


so before nak gerak tuh aku suruh tunangku stop kat pintu gerbang dia utk aku amek gambo nama felda tuh...hehe..

Felda Penggeli Timur...


so selesai sudah hajat aku n jija attended wedding niza tuh...alhamdullilah....so aku pun balik ke jb...kat jb ada appt lagi...so stay tune next blog....
wahahha...so cau cin cin....;p

Saturday, June 5, 2010

Myvic wedding : Pokju & Mas...10 tahun bercinta...akhirnya berakhir lagenda status single Jujue....wahaahhah..

Assalamualaikum.........

hei everibodi....today berlangsung suda majlis persadingan jujue n mastura....di mentakab pahang...
percintaan jujue yg berlangsung selama 10 tahun akhirnya membawa ke jinjang pelamin..perghhh...lama giler bercinta..aku pun tak berani nak bercinta selama itu...apa yg aku dgr...dorang bercinta since sesama kat dlm uitm...masa tu umur 20 tahun...tahun 2000...so pada tahun 2010 adalah tahun terpatrinya cinta mereka..alhamdullilah...Allah pnjgkan jodoh mereka...
orite..kronologi majlis jujue ni agak kelakar la...dimana...dia amek sambil lewa jer aku tgk...perancangan tak teliti....so ada la kekecohan semasa hendak berlangsung majlis pernikahan....nikah dah la lepas isyak..so tau2 jerla....lambat tu dah la satu hal....parents dia boleh sesat....jujue ni pun satu............menonong jer masa drive tuh...briefing pun takde masa nak bertolak...aku,jaja,nad,mizi pun tak tahu sape je la ahli sanak saudara dia...nasib baek aku n jaja ikot kete jujue....then nad n mizi dah tertinggal kat belakang bersama kuarge juju...pokju ni boleh plak drive laju2...sedara mara n kawan seme dtggalkan kat belakang....sengal tol jujue nih..tak pasal2 awk kene amek dorang yg sesat...nasib jaja call nad n brief nad mcm mana nak jmpa kat meet point..jujue...jujue...betul kata nad...dia wat majlis nikah ni mcm bufday party jer...huhuhuhuhu................
nasib rumah mas tak jauh sgt dari hotel yg we all stay.....then lepas dah jumpa semua org...tibalah masanyer akad nikah jujue.....wahahhaha...kena akad 2 kali..keh keh keh....kene bahan lagi....;p

lepas dah selesai...we all lepaking jap kat pekan b4 balik hotel...

then esok sanding..majlis bersanding juga dihadiri oleh budak2 myviclub yg dtg gerak dari kl pagi2...so ada la dlm 6 bijik myviclub....so its sharing time !!!

sharing time !!!!





biler dah selesai makan n amek pics2 seme....we all pun gerak la balik kl....jaja drop aku kat umah..dlm kul 4.43pm aku selamat smpi umah...alhamdulillah....

so pics2 pun dah aku upload kat fb..so bebudak yg tak pergi..boleh la tgk pics yg aku upload tuh...coz jujue antara org yg pemes...so ramai la yg nak tgk pics kawen dia...huhuuhu....so jujue...Selamat Pengantin Baru ...semoga kekal hingga ke akhir hayat...dikurniakann anak2 yg soleh n solehah....n...yg penting sekali....dtg wedding myra n smart nti make sure Mas dah preggy okeh....keh keh keh..

dats all for now.....next blog akan dihapdet...daaa.......luv smart ^_^

Myvic wedding : Atiee & Fahmi...at Jay Bee...

Assalamualaikum.........kite jumpa kembali utk ku menghapdet blog ini...

Pada 30-05-10 berlangsung majlis persandingan pasangan merpati dua sejoli..atiee n fahmi...kedua2nya bertemu jodoh di dalam myviclub....ramai sungguh ahli yg bertemu jodoh sesama ahli....alhamdullilah....mendirikan masjid kan bagus....

convoy telah diadakan pada hari ahad.....aku pun turun jb pun ari sabtu dgn iril...coz jumaat tuh dia naek kl join family gathering aku...so aku naek jb dgn dia la utk attend majlis atiee n fahmi tu...aku gerak ke jb pagi sabtu....dalam kul 11 tengahari mcm tu...sampai jb dlm kul 1.30pm...dalam 2jam setengah jer...itu semua angkara si iril.....dia yg bwk kete laju2...aku dok sebelah menjadi co-pilot yg sentiasa membebel...lantak la..janji biar dia bingit drn suara aku biler aku soh pelahan biler dah terlampau laju....then lepas dah sampai jb boleh plak dia g maen futsal....apa tak penat ker drive tadi....patutla beria nak balik jb cpt2...aku nak ajak gerak ptg sikit pun takmo...rupenyer dah ada agenda sendiri...hampeh...
ermm...malam tu family iril....belah atok sedara dia ada wat tahlil n perjumpaan kuarge..so aku,mak,danish pun attend ler..actually ada segan sikit la...tpi dis is not my 1st time jumpa dgn ahli kerabat kuarge dia...before this aku dah join gaks....cume kali ni agak asing utk aku coz ramai yg aku tak kenal sgt...siblings mak iril smua aku kenal la....cume yg ini sedara2 tua dia...mcm atok sedara..nenek sedara...sepupu sepapat....takper..next time aku kenal ler...biler dah kawen nti..hehehe...;p
so lepas abes tahlil tuh we all pun balik umah...siap2 nak tido...ada pulak muke tak tahu malu call tunang aku nih...nak tumpang tido kat opis iril...baru sampai dari segamat..giler tak sedar diri n tak tahu malu....dah tikam belakang tunang aku....boleh plak ko mintak tlg...manusia jenis apa la ko aku pun tak tahu...takde ke terdetik kat otak n hati ko tu hah....
tunang aku ni pun bgla tumpang tido opis tuh...tapi lepas ni klu mangkok tu mintak tlg memang tak la dia nak tlg dah...bagus yangg...ajar sikit org mcm tu..klu tak sampai biler tak sedar diri....
orite....next day is sunday..majlis atiee n fahmi..convoy berkumpul di setia tropika kalau tak salah aku...memula tak ramai..last2 ramai plak aku tgk...ada la dlm 20 biji kete myviclub...convoy berjalan dgn selamatnya..alhamdullilah....so persandingan pun berjalan dgn lancar....ada pics2 yg diambil oleh iril..separuh lagi ada sikit aku yg amek..so kepada atiee n fahmi...semoga korang kekal bahagia hingga ke akhir hayat n dikurniakan anak2 yg soleh n solehah...dimurah kan rezeki....amin..

so lets sharing the pictures !!!
atiee n fahmi.

myvic group photo


me n my fiance


so ini aje la yg aku boleh post...actually bnyk lagi..tapi klu nak tgk boleh tgk kat website www.myviclub.com..then search tajuk Majlis perkahwinan atiee n fahmi...

so dats all for now...see in the next story bebeh..luv smart...^_^

Saturday, May 22, 2010

My old frendz wedding.." Najwa" at Nilai

Wedding invitation....

so dis saturday is wedding day kawan lama aku time skolah rendah kat GRS1...iaitu Najwa Ramli....lama giler tak jumper dia...jumper kembali pun dlm fb..anyway...alhamdullilah dia selamat di ijabkabulkan dgn pilihan hatinya...en.hafiz..

so aku takde partner selain mak aku ler..so aku plan g wedding ni dgn mak coz tunang aku takde kat kl....so mak la jadik peneman aku....memula plan nak convoy dgn intan dayana...tapi last minit intan soh aku grk dulu coz dia nyer futsal tak abes lagi..so aku pun grak je la dgn mak aku....so far alhamdullilah senang nak cari umah dia...nasib baek aku agak familiar wif nilai area...huhuhu....kaki lepak dolu-dolu la katakan....tapi aku lepak bukan merapu...aku lepak pun dulu2 dgn dak myvic nilai...

so sampai la aku ke majlis nyer...alhamdullilah smpai jugak aku ke salah satu wedding old frend aku neh....dulu kawen irma aku tak berkesempatan...so next..hopefully aku dpt la attend wedding2 kawan2 lama neh...seronok dok jmpa member2 lama....teringat zaman skolah.....^_^ nak attend wedding kene ada jemputan...so harap2 adalah jemputan..huhuhuhuhu.....anyway ckp pasal mkn...deco memang grand najwa...calm jer...the best part is ayam masak merah tuh...dapppnyer...huhuhu....pelamin najwa kat dalam umah kot...aku tak sempat nak masuk coz family dia ramai sgt...cuak nak masuk..nak tgk pelamin....muhahah..takper...leh tgk dlm fb dia nti...

so sempatla aku bersembang dgn najwa...n dapat bergambar bersama....so to Najwa...beb..semoga perkahwinan ko kekal abadi hingga ke akhir hayat...dikurniakan zuriat yg soleh n solehah....dimurahkan rezeki...and happily ever after ya...luv u...mwahh!!!


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...