Showing posts with label holiday. Show all posts
Showing posts with label holiday. Show all posts

Thursday, February 21, 2013

I-City for 2nd timee

wee hooo ni entri yg aku g I-city masa CNY aritu
I city..lama gak aku tak kesana...
parking masih RM10...as per entry. tak kira la ko pakai kete apa sekalipon...
Theme park pon dah siap..dulu tmpt parking kete je port tu...
then tmpt depan snowalk tu  dulu pasir , berbatu kelikir n pokok2 kecil je..
now dah disemenkan dan buat mcm satu ruang luas .....
khas utk function2 kot...sbb ada stage..

this time aku pegi sesaje je..coz nak bagi Syahmi tgk suasana situ..
dulu dia pergi time tatau pape coz masih bayi...
now dah besar as toddler..dia dah ada feeling la apa yg dia tgk kann...
menda2 yg terbaru kat KL ni aku akan explore pelan pelan..
cth mcm ada mall baru ke....tmpt baru ke...nanti aku terjah gak...
sama la mcm tmpt makan.....akan diterjah jika dpt bnyk good feedback....

aku tunggu Syahmi beso sikit jer...nanti bila2 aku nak balik KL tanpa incik asben pon takpe..
yelahh..if weekend incik asben ada event..sebok kesana kesini...
aku n Syahmi dok je melepak umah..cian anak aku..tak kemana2..
so nanti bila dia dah beso ckit..bole la balik KL naek bas je...heheh..
klu mcm tu nanti tiap2 bulan la aku balik........boleh la kesana kesinun..
wahhhh perancangan tak hagak hagak mak ko ni Syahmi oiiiii....

okla...kat sini ada aku tepek kan sikit la gambar I-City...
takde gambar tak meriah la belog u ols...

dan for sure akan ada kunjungan kali 3 ke 4 dan selanjutnya...
selagi aku tak dpt masuk Snow Walk n maen theme park or kete cabel dia..
selagi tu la aku akan berkunjung ke sini..muahahhahahaha
aku igt nak masuk bila Syahmi dah reti maen....baru syiokk...
happy viewing...



sape nak dtg sini better bawak stroller anak...
fengsannn aku nak dokong budak 11 kg nie....turun naek..nasib ada jija ..
pas beton la aku berdokong dgn dia..
dgn ayah dia harammm dia nak dokong....nak aku je dokong dia...
Syahmi ni suke buli mama hokeh.... *____*



muak sememeh..sbb dah ngantokk...









tu tu..nmpk rail atas tuhhh...
hah yg tu la aku tak dpt nak naek lagi hokeh...
org beratur mcm nak g tgk wayang !




Monday, February 18, 2013

Makan di Mr Steak house...

Oh yer..lepas pi beli kete si Syahmi tuh...
aku dah plan nak pi jmpa BFF aku.....
giler lama tak jmpa dia..
last jmpa dia masa Syahmi umur belum setahun kot....
skrg Syahmi nak masuk 1y6m dah...how time flies ja....

meet point kat Giant stadium shah alam...
then pick up dia ajak pi makan dulu....
as per request incik asben nak makan Western...
so jija ni bawak la kitaorg ke Mr.Steak House kat Laman Seri nama tmpt tuu......
tak jauh dari stadium jugek...tapi nama tak menahann...Laman Seri u olls..
takde pon laman aku tgkk...keh keh keh...ai is kampong....


*credit pic by nadot


 chicken chop yg aku & jija makan...
*credit pic by nadot


 Syahmi wif aunty khaty..




terubat rindu kami..
lepas dah mentekedarah....memang tak sah la klu tak pegi I-city...
so next entri la aku citer pasal i-city wokey..
sbb kali ni kali ke 2 aku g sana...dah bnyk perubahan...terkezut maks..







Friday, February 15, 2013

Day 3 : Kuantan,Cherating,Kemaman

Day 3,

Pagi2 tu kitaorg dah bersiap nak pergi Kemaman..
mak nak pergi sana sbb nak beli kepok dan tgk apa ada kat Kemaman tuh...
so masa g Kemaman tu cuaca tetap ujan tapi tetap teruskan perjalanan..
sampai je terus g beli kepok....lepas tu terus g makan lunch kat area situ..
makan tepi laut okeh...kedai ni ke dalam sikit...
tapi tetap ramai org dtg..pelik aku...cemana dorang boleh tau ekk..
kitaorg ni pon mber asben yg bawakkan..tunjukkan kedai..
klu tak makan kat kuantan jek..

lepas tu kitaorg pi tgk kuda...
ladang kuda ni belongs to parents kawan adik aku..
orangnya 'ada ada " gitu.. so harusla ada kuda utk main tepi pantai...heheh
lepas dah settle sesi "bjmpa" kuda tuh..kitaorg pon seme balik la ke umah zidan dulu..
sbb nak jenjalan sgt pon cuaca tak berapa cantik..

lepas dah balik seme...memasing dah wat muka mengantokk je...then seme bantai membuta balikkk..aku pun pelik laa...time ujan je seme macam kene rasuk ! asek nak membongkang je kojenyerr...
aku n incik asben pon try golek2 kat bilik sambil nak tidokan Syahmi..tapi kesudah dia tamo tido..
nak maen je keje nyer !
last2 aku laki bini nak terjah  TC ...yerlah..tak dpt nak jejak pasir TC...asek ujan jer..
ni ujan pon kitaorg redah je...sbb nak bagi Syahmi merasai keindahan TC...hua hua hua...*ini semua poyoo*
nak bagi Syahmi rasa kunun..padahal mama dia neh yg terkinja kinja nak berjalan...nak cuci mata kekdahnya...hahahhaa..sbb tak nak tdo ptg..
wehh..aku memang suke pantai dah lautt..bila dah ada anak nih...aku nak dia merasai keindahan laut nih...

ujan kat situ pon asek on off jer..so asben stanby payung aku lak dukung Syahmi..
masa tu ujan berenti kejap...macam memahami jiwa aku nak bergambor nie..keh keh keh...
lepas dah bergambor bagai..ujan balik...arghhhh..malas aku nak jenjalan sampai kat tmpt jual2 mcm pasar mlm tuh..nasib baek malam hari pertama aku dtg tu aku dah jenjalan...so takde la ralat sgt...

Alkisah nyer nak pegi makan mlm kat luar....tapi disebabkan seme nyer malas...kesudahnyer tapau ajerr....along pi beli nasi goreng then kawan adik belikan ayam goreng yg ala2 KFC tuh utk wat tambah2...tapi kat situ org panggil nama dia ChicKing...rasa ayam dia memang mcm KFC...aku bedal 2 ketul laaa jugek...hahahha...bertambah la lelemakku....

bila dah makan seme...siap2 mandi seme..packing2...kitaorg nak gerak balik KL dlm kul 9 lebey cenggitu
then sampai KL dlm kul 12tgh mlm kot aku rasa..entahlahh..aku tak pasti...bcoz yg pasti badan dah penat..sampai2 nak carik bantal jek !

kali ni percutian aka melawat adik aku dikira berjaya kumpulkan kitaorg anak beranak/adik beradik..
dpt aku release tension ..
utk memulakan permulaan hidup yg baruu..
~Enjoying the moment ~










babai~

Thursday, February 14, 2013

Day 2 : Kuantan , Pahang

Okeh....hari ke2....hari kedua takde menda nak buat pape since adik ada training....
so kitaorg menjejakkan kaki ke East Coast Mall...
orang dok ckp pasal Mall ni khennn...so akhirnya aku jejak jgk Mall nih...cantik n beso jgk laa...design dia pun lain dari yg lain..


kat lobby area dia ada satu Signature yg boleh utk dibuat prop utk bergambar...hehhe..nak tgk prop dia...??? sila scroll di bawah yerr....



ada la circle of love kat situ...so moh la kita bergambar yer...


lepas tu kitaorg singgah utk menyumbangkan suare plak...
kita karokss dulu ..wottt wottt..




actually ni asben aku ler yg excited lebeyy..
dah nama pon kaki karoks....cume ni 1st time ever la kitaorg bawak Syahmi masuk tmpt karok!
terkesima dia bila dgr bunyi dentam dentum neh..
ok la dia tak nanges...cume tetibe badan dia dedar n panas masa duduk dlm tuh..
sbb anak aku b4 this memang demam pon..
so lmbt mkn ubt time tu yg dia tetibe nak demam balik...
selsema dia pon da kuar cendol...wallllaaaa sedap !
pastu time aku nak nyanyi bole plak dia melantak tido...
kesudah mak ko ni nyanyi duduk je la nakkkk...*tak dapat ai nak tarik suara mcm kak jiana jain*

lepas dah melalak bagai...aku layan la si anak bermain ...
atok opah seme pi makan kat foodcourt sebelah playground...
tapi cam biase laa anak aku ni...
klu tak sehat memang merenger je la keje nyerrr........ajak main2 pon nak nangis jek..
nangis takot ker...nangis tak larat ker....,mak pon tak paham la nakkk...




cer tgk muke Syahmi tu kemain jebek nangess.....
hahahha..dia takot gamaknyer bila kete tu gerak beralun kiri kanan  masa masukkan token..
alahai anak bujang aku neh...
yg buat aku asek nak tersengih bila nengok gambar yg dia tgh pegang stereng tuh
pegang stereng  pandang depan sambil nanges...hahhaha.siyes aku suke gelakkan...
dah siap memain seme...kitaorg plan nak g Kemaman...
tapi dah ujan je manjang..tak berani ler nak kesana..
kang tak pasai2 sangkot dgn banjir.!
so pulang la ke rumah setelah penatt....nak jenjalan kat TC pon tak nak sbb ujan !
so aktiviti mlm tu xtvt menguruk emak sambil bergosip kami anak beranak menantu..
hahhahaha..tapi incik asben takjoin sbb dia dah kuar dgn member dia..
katanya pusing2 TC...yelah bangg...pi lerr...jaga diri leklok sudey...

3rd day punya plan nak pi Kemaman carik kepok lekor...... !










Holiday : Day 1 : Kuantan,Pahang

wee weee weeee....ssangatt kemengantokkan...so marilah kita menghapdet belog...kah kah kah...*ok tak klaka...ikot hati nak je aku lanjut cuti sampai next week...tapi memikirkan kerjaya ku ini...so aku end up cuti sampai esok je...ecehhhh...ini semuaaaa poyooo....*tgndibahumatakekiri*

holiday kali ni best sbb dpt berkumpul kitaorg adik beradik n mak abah semua !
selalu dpt berkumpul hari raya je sejak aku dah dok JB neh...
yer lah...bila aku balik..adik aku tak balik....so camno nak togather gather...
ejak adik dah join team Pahang...aku balik KL surenya tak dapat jmpa dia...
yelah keje dia tak mcm org lain...dia ptg2 nak kene training bagai...pastu ada game time wikend..kita ni sabtu ahad dah bermalas malasan dgn bantal n anak seme..so memang tak leh la nak jumpo...

malam sebelum nak gerak sabtu tu aku ni dah tak sabo sabo nak balik..hahhaha..
giler punya tak sabor...aku pon pelik...
Sabtu tu aku n incik asben gerak ke KL lepas subuh..gedebak gedebuk smpai Sgbesi dlm kul 11pagi cenggitu..mak n abah seme dah nunggu kitaorg sbb dorang carpool dgn kitaorg ....
along n anak beranak dia pon dah nunggu...so lepas dah loading brg seme...maka bergerak la kami menuju destinasi cinta..ehh..*tetibe* destinasi cuti cuti ler...destinasi percutian kami ialah Kuantan, Pahang.

erkk..sape yg kenal adik gue tu okla ek..tak yah nak strori mory sgt...sape yg tak kenal..meh nak stori cikit pasal dia....adik aku yg bongsu ni kejenyer footballer..before this dia main dgn KL lepas tu maen dgn Selangor ..now dia main dgn Pahang....so kitaorg pergi Pahang sbb nak melawat dia alkisahnya ...dia injured masa session 2013 nak start....dia injured masa friendly dgn Lions XII..giler kasar ngko si lions ni maek..nak je aku cepuk cepuk...maen bola tu elok elok la..org lain pon nak maen bola gak..! * tetibe emo*

Okla...berbalik pada penceritaan aku tadi...., perjalanan sangat memanaskan hati dan perasaan sbb kitaorg antara mereka2 yg termasuk dlm mangsa jammed giler babeng kat highway karak ! oh no ! serius aku tensen ...dah la cuaca panas , jalan macam kura2 nak beranak, perjalanan amek masa dekat 4 jam ! woiihh....gilossss ! sampai kuantan dah kebulur....anak aku si Syahmi tido pon kejap2 merengek...tensi ok.

sampai2 je tros menuju umah sewa adik gue tuh! tak larat la nak makan kat luor...ko tapau la dik bawak balik uma..senang kitaorg nak terlentang lepas mentekedarah nanti...so ptg tu lepas makan..seme wat aktiviti yg sama mcm aku cakap iaitu membutaaa....giler penat okeh waima ko tak drive...penat kott ponggong dok lelama dlm kete ! angah aku lak yg drive...hahha..nasib ko la ngahh....tu pasal ko punya membuta lagi lama dari kitaorg khenn...hahahahhaha..

adik aku ni stay kat Bandar Indera Mulia Shazan ke hape namanya...aku pon lupee...tapi dekat dgn University College ShahPutra tu ler....
Oh yer! adik gue tapau kan nasi  kukus bersama ayam ! sangat shedappp ayammm diaa...tapi tak sempat mak nak amek gambar nakk...sbb memasing dah lapooo ..jadi henpon seme dah kemana...

xtvt malam tu kitaorg dimaklumkan supaya siap siaga..cehh..ayat tak menahann..siap siaga koo..kahkahkah..adik aku bitau soh stanby nak pi makan kat Tanjung Lumpur !..
Oh yer..aku penah dgr nama tmpt tu bila ada blogger dok citer pasal tmpt makan tu.....ohh i loikeee....

Kitaorg pi makan kat Awana Tomyam Ikan Bakar kot nama nya..siyes aku tak perasan nama dia sgt sebab time tu malam n ujan renyai2 sambil perot berkeroncong irama k-pop ! aku ni polow je org bawak makan mana..janji perot ku terisi...giler kan aku ni tak leh jadi trip advisor...hahahaha..kali ni aku takde plan nak wat trip advisor ke hape sbb aku pi bercuti umah adik..jadi segala accomodation mak tak dpt nak gtaw mana yg mur mur ataupun mana yg okey ke...huhu..sowy je dik nonn...ni citer cuti cuti orange ai je...

dan seperti biasa henpon aku dah hampir kong masa g makan malam tuh..so tak dpt la nak share dgn kengkawan gambar  makanan...tapi apa yg penting ! 1st time aku makan ikan bawal emas masak stim woiii !sangat la sedappp.....tak ku tahu plak ada nama ikan bawal emas ! mesti ikan tu mahal khenn....haaha...lantak laaa..janji ada org bayarkan....keh keh keh..thanks yer kawan ACU...!






pic ni je sempat aku share kat instagram....muka2 sblm makanan sampai.....


okla...mlm tu round2 banda Kuantan je serba sedikit..pi la pusing area stadium darul makmur ...pusing TC lerr...pusing istana ler...hai laa..istana dia kecik jer..tak mcm istana kat Johor nih..aku tgk istana Pahang tu kecik je...pastu pagar dia ...katanya di perbuat dari emas...wahhhh...kayo kayo kayo...;p

last2 kitaorg singgah TC je jenjalan..incik asben n syahmi tinggal dlm kete sbb sikecik tu dah tido..so kasi mak  mak ni je jenjalan okeh...ayahnya kan dah selalu datang kuatan n TC...so tak kesah la kan jaga anak dlm kete..hehehehe....lebiu ayahnyaaa.....

masa tgh jenjalan tu terserempak dgn si Borji player import Pahang tuh...so apalagas..amek gambo le kejap..tapi henpon along aku punyer lerr...dah aku punnyer henpon ni dah sangap coz bateri konggg...
so lepas jenjalan  bagai cuci mata...so gerak la balik uma cuci muka utk wat taik mata...krohhh krohhh krohhh..

okla...cont next entri k utk hari ke2...babai...

Thursday, January 10, 2013

Convoy Amal+ Holiday @ Cherating

Omaigad..
USB function kat opis dah kene blocked ! Sudahnyer tak bleh dah nak transfer pic frm hp to PC..
hadoiii...ape menda la...USB function pon nak blocked...tak paham aku..
kesudahnyer aku nak kene transfer ke lappy..memang tak arrr..
satu keje yg sgt malasss aku nak buat....

Okey disini aku nak share story mory pasal vacation aritu....
oh yerr...vacation aritu aku ada cakap yg kitaorg join team kitaorg..
our team is car club team.....both of us pakai maibi dulu..
masa cintan cintun...pas dah dpt Syahmi baru aku let go maibi aku..
amek kete lain..so tinggal 1 maibi je la menten ..it's asben side nyer maibi..
holiday kali ni actually utk event our national TT ..
tapi kitaorg collaboration dgn IRM utk wat convoy amal utk collect derma utk GAZA,Palestin
sbb kitaorg nak every convoy ada pengisian dia..tak la enjoy jimba jimba tanpa berbual amal..

our team from JB gerak ari Sabtu then bermalam dkt Bangi...
So the next day on Sunday tu kitaorg tunggu bebudak dari team Central utk berkumpul..
lepas briefing..tunggu incik polis seme baru la convoy bermula..
bila ada polis escort ni terasa macam Sultan la fulakss...hikhikhik...
btw,bebudak East Cost ada jgk yg join..tpi dorang tggu kat Kuantan la khenn..sbb event kat Kuantan...
plus bebudak kelantan n terengganu pon ada join..
tapi dorang tu pon sama..nunggu kat resort je nanti...

So ahad tu convoy reramai...and the best thing convoy di ketua oleh Marshall & Escort by PDRM...
ada 4 biji motor polis traffic dari Bukit Aman, 1 biji kereta peronda Evo 10....dan 2 Marshall dari Jhr Bikers
And my asben one of the Jhr Bikers punya Marshall...
so this time convoy aku carpool dgn one of family members...
yelahh cemana nak drive sbb incik asben riding..
giler nak drive sorang then syahmi jad co-pilot aku.
memang tak laa.....
then aku rasa aku tak mampu nak drive jejauh dah..
lepas beranak..paling jauh aku drive ialah dari Jb ke Ipoh on feb last year..
pergi balik aku drive...penat nak mamppsss di buat nyer...sakit pinggang ..pehhhh !
sejak beranak sakit pinggang aku ketara klu duduk lelama...maybe sbb aku c-sect kot...

sampai Cherating dlm pukul 2 lebih....then teros proceed ke Perodua Kemaman
we all g kemaman sbb dpt invitation dari sana utk minum petang..
plus dorang ada contribute utk this convoy amal kan..
so org berbudi kita berbahasa la yerr....:) :) :)

lepas tu teros ke Resort...
Okla..holiday  ni kitaorg stay kat Mercu Beach Resort kat Cherating.....
tempat ni nak kata cantik takde la jugak..biasa2 je...takde la mcm 5 star hotel..
tapi aku suke sbb tenang je....hotel ni teres...then depan dia ada pool..
the best part ialah makanan dia..!! serius sedap !! bekpes , lunch ke dinner ke memang superb..
tmpt biasa2 je tapi bab makan dia memang sedap..
masa time BBQ dinner....dia punya kambing perghhh mabelessss....
campur lak dgn dia punya sos BBQ...klau tak caya boleh la kesana...
harga pon murah...laut depan jer.....
cuma yg tak best nyer....that time kitaorg pergi ujan all the time...
so tak dpt pergi mandi laut or jenjalan kat laut..
pool pon tak dpt nak mandi sbb ujan...
aku tak berani nak amek risiko kasi Syahmi mandi...sbb Syahmi pon bru baek demam....
tapi bebudak kitaorg plus ayah si Syahmi ni slamber badak je mandi...
dorang punya antibodi kuat oklaaa......
takperla Syahmi..nanti mama bawak awk mandi kat kolam yg ayah beli spoloh hengget tu yer..
nanti suh ayah pam balik.....-__-

Isnin pagi tu patotnye ada telematch kat pantai..
tapi sbb ujan...we all buat wat indoor xtvt jer....
then after lunch igt nak ke Kuantan....tapi tak dpt sbb Kuantan sudey banjir...
alkisahnya kene la lepak kat resort je...
tapi bebudak ni ada jugak yg melantak mandi pool....pastu ada yg melantak kat Cafe.....
aku pon melantak gak laa...tapi melantak tido laa...dah nama pon ujan...sdap tido....
sambil tidokan Syahmi aku pon join sebantal lerr..wakkakakakk...
tapi sedih la sbb tak dpt nak raise up our collection..
klu dpt pergi kuantan or out from the resort..
mesti our collection lagi banyak.....takperla..rezeki collection sampai takat tuuu jee....

Next day on Tuesday tu kitaorg pon sesiap la  nak gerak ke KL lepas bekpes
unfortunately...hujan tak reda dari malam...so of course air naek.....
kepala dah pening cemana nak keluar dari resort sbb air kat jalan luar dah naek sampai pertengahan kaki antara buku lali n lutut...
last2 Allah nak bantu ...tetibe lalu lak jentolak dpn resort kitaorg....selepas 3 jam delay nak gerak balik..
bebudak plus incik asben berkejor panggil jentolak tu n discuss mintak tolong tolakkan air every time each car team kitaorg nak lalu...kitaorg kasi la saguhati sikit dlm 100 hengget...
sbb convoy kali ni ada 40 biji kereta....so dia kene la tolak air utk bagi kitaorg lalu...seklai dia tolak air boleh la 3 or 4 bijik lalu belakang jentolak tu...utk pengetahuan korang..kete maibi ni kan rendah...so bebudak ni kan yg ada mekap kete dorang n loward..sure fobia nak lalu...huhuuh..takot sangkot...
tapi bila lalu...ada jugak la yg tertanggal plat number....tertanggal bumper...bateri kong..
mcm2 hal lah...tapi tu semua dugaan...dorang tak kesah...janji dapat teruskan event sambil beramal utk GAZA...itu aku salute dgn dorang..
semangat setiakawan pon bagus...ada sorang member ni bateri kete dia kong..
so bebudak ni tolong la jamperkan.....pastu kasi tolak sikit di kala hujan tgh lebat
bagus semangat setiakawan ni...ini lah antara misi kitaorg..
walaupun ada yg baru berjumpa masa event cenggini...
tapi tetap tolong...aku bangga dgn doranggg.....
yg jauh kita dekatkan...yg dekat kita rapatkan...mcm kitaorg...huhu...
kawin sesama car club..ekekke....

kekadang terlintas kat kepala nih....kitaorg ni hanya dihujani air hujan yg tak berenti..
tapi kat Gaza sana dorang dihujani dgn peluru bersimpang siur....
Allah hanya bagi sedikit je utk menduga kita umatnya ni...
tapi biasalah..manusia ni masih ada yg tak bersyukur....wallahualam..
Alhamdulillah kitaorg selamat sampai kat Bangi dalam kul 3ptg...
Oh yer..convoy amal ni kami berkerjasama dgn  Islamic Relief Malaysia (IRM)...
tu je la kot yg aku nak story masal holiday amal kitaorg neh...hehe..
Gambar ada kat bawah yer...ikhsan dari bebudak yg join convoy tu punya pics,,
aku amek kat FB group kitaorg....:)

Hero kecik kitaorg pon kutip tabong jgk tau..hehehe....


Our resort for 3days 2 nite... Mercu Beach Resort..




Front View..the entrance...Welcoming Banner~



Parking space...



The foods!!!




Our simbolics !!! 7 Years already our car club...proud to be  MYVICian..



Our new committee show to us how to dance "Oprah Jahanam Style " ..hahahaha...



My lil hero laughing at  his ayah ! hahahaha...





Candid from  my lil hero !



Islamic Relief Malaysia



Our family photo's at IRM....:) :) :)



See...see....my lil hero pon bawak tabong tau pi kutip derma utk GAZA ! Lebiu Syahmi !


Indoor xtvt..



The convoy..


The MYVICian..




Briefing & DOA timee...


Convoy escorting by traffic..The journey begins..



The line Up !


Pit stop ...R&R Temerloh..



Perodua Kemaman...one of our sponsor's



Let's donate...


3rd Day...thinking how to out frm resort....air naek wehh..tgk kat pintu luar tuuu...tinggi air tu..



Counting timeeee....Alhamdulillah we got RM 5k ++



Group Photo's...


gambar ni banyak amek dari bebudak myvic punya gambar...
sbb dorang ada camera canggih manggih...
then aku juz edit n satukan...nak letak semu bnyk sgt..
jadi aku amek mana yg ok jer...utk tatapan kemudian hari..
so sesapa yg nak join our club n join convoy..di alu alukan..boleh je PM saya yer thru email..:)


-okthxbabai-






Thursday, December 20, 2012

Holiday Mood is ON !

Sabtu ni nak g holidayy..tak jaoh pon...kat negeri Pahang jer....2nd time bawak Syahmi holiday...1st time masa dia 7 bulan..kitaorg bawak dia ke Bukit Merah Laketown Resort...ikot geng ayah dia...kali ni pon nak bercuti ikot geng..tapi geng mak pak dia ler plakk....hehehe...dan dia sudah mau masuk 16bulan..@ setahun 4 bulan...alhamdulillah..

Insyaallah klu takde aral..sabtu pagi kitaorg akan bertolak ke KL dulu...transit di Bangi...if berkesempatan...masa on the way tu nanti nak menyinggah Melaka coz ada jemputan majlis perkahwinan kawan incik asben...if berkesempatan maybe attend wedding tuh..lepas tu malamnya....ada plan nak ke Port Dickson...sbb family aku ada family gathering kat one of the apartment yg dorang sewa...so ada BBQ seme...if takde pape aral...aku pon akan join event tuh...tapi seme kene bergantong pada kepada cuaca , masa dan keadaan...kita ni hanya merancang...DIA maha  mengetahui segala galanya kann....

Holiday kali ini aku tak drive..kitaorg carpool jer..leh jimat wang dan tenaga....sebab share share maa...
hopefully kesihatan Syahmi tip top laaa....risau tetap risau....takper..aku kene stanbai mambai ubt2 dia seme..in case kann....bebudak kecik ni tak leh nak jangka...cuaca skrg pon tak menentu..kejap ujan..kejap panasss...pastu dah tak sabor nak bercuti....sbb rasa last bercuti bulan 2 aritu...hai laa sunggoh lama rasanyaa tak bercuti cutiaannn...

So bila bercuti...blog memang tak hadpet lerr..paling kuat pon hapder bila da balik nanti.....
aku masuk keje balik 26hb.... hew hew hew....

Okla...kepada  semua yg nak bercuti ....selamat bercuti..hati hati di jalanraya..have fun !



till then ....xoxo....babai..




Wednesday, August 11, 2010

Holiday : Kuching

8/8/2010...

hari ke3 di kuchinggg sarawakk...
lepas check out~

hari ketiga ni aktiviti ringan2 je....wahh ringann gituw....
pagi2 dah siap nak pergi Pasar Satok ! kitaorg mau belik ikan terubuk masin ..
mcm2 size ada...ada yg mur mur dan sebaliknyaa...pandai2 la beli  ye dik non....

kitaorag kat Pasar Satok tak lama sbb nama pon dah Pasar kan...
then keadaan dia mcm pasar tani gituw....ada jual barang2 basah..
so kami ni baru nak memulakan perjalanan terakhir di Kuching...
ada tmpt lain nak pergi lg...so tamo bau pasar sgt la  boleh? ada gaya mcm org berlagak x ???
muahahahha...






lepas tu kitaorg ke tmpt buat pasu...actually tmpt ni kitaorg dah dealing awal.
cuma trip kali ni kitaorg dtg utk tgk sendiri tmptnya dan bayar duit skali..





nmpk tak pasu kecik warna hitam coklat tuuu...
pasu tu la kitaorg nak kasi kat tetamu..
kitaorg order dlm 700pcs je..dorang kata boleh siap 2minggu before majlis...
tu yg kitaorg order..plus kak sue nyer family boleh update kitaorg...so lega dsituu...
pasal harga kitaorg tak leh nak citer..
kene pergi sana laa tgk....
tapi klu beli bnyk memang murah la..tapi klu beli sikit tak payah la yer adik adik..
rege lain org lain harganyer...sbb kitaorg leave it to kak sue ...dia kan org situ..
so ada kelebihan bahasa disitu...hehehe....compare kan harga dgn KL memang jauh la...
memang la kat KL mahal..tapi takpayah nak terbang ke Sarawak ka
tak payah nak beli air ticket n hotel bagai..
tapi aku saje je nak g...at least sampai jugak kat Kuching Sarawak.....
klu tak memang tak sampai la lagi..entah biler laaaa....
tapi dah alang2 kitaorg nakbeli...so kira bercuti apa salahnyerr....
lagipon aku tak pernah bercuti berdua dgn mak...at last ada jugak khenn !!

lepas tu kitaorg pi melantak la wehh..
lapooo....kak sue bawak kitaorg pi makan kat area Satok....
makan Nasi Ayam...
nasi ayam dia memang besttt ! aku tak igt nama tmpt dia..
kene pi mintak kat kak sue nama kedai nih..
tapi seriusssss aku cakap kat korangggg...mabeless nasi ayam dia...
baek korang pergi sana dah rasaa..muahahhahaa...
next trip klu g Kuching lagi akan aku ke sini lagikk...!



lepas dah mentekadarahh...kak sue bawak pusing2 bandar Kuching...
selain tu kitaorg buang masa kat Waterfront lagi utk amek gambar
sbb aritu just pergi time malam je dik non...
so gmbar siangnyer enggak adaaaa....
so haruss laaa ke sana lagikkk....






flight kitaorg petang dlm kul 6 cenggitu..
so lepas dah jenjalan seme ...
parents kak sue anta kitaorg  ke airport..
biaseeelaaaa dik non klu naek air asia..
sureeee ada delayed....
so muke pon ada toye toye la semeeee....
so kita minum dulu !!

gedebak gedebuk sampai LCCT kul 8 lebih tak salah aku...
tamatlaaa pelayaran aku dan emak di Kuchinggg  Srawakkk...
so now kene focus dgn wedding plak once barang da sampai !
sbb tak sampai sbulan lbh lagi majlis hakuu...
till then ...
babai !~






LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...