Showing posts with label Myra n Smart. Show all posts
Showing posts with label Myra n Smart. Show all posts

Friday, March 1, 2013

Ego laki bini...


Jumaat sudeyyyy..
takperlaa..citer ari ahad punya tetap aku nak tepek kat sini ..muahahha..

Hari Ahad klu ikot plan aku ke Kota Tinggi...
ada jemputaannnn..tapi malanggnyerrrr....ayahnya tak nak bawak kitaorg okeh !!!
Jadi aku emo di situuu....kesian kat anakk...bapak ko nak dia sorang je jenjalann..
malas la tu nak jaga anakk..sbb majoriti kengkawan dia yg pergi wedding tu bujang !!
so xnak la tuh nak pangku anak or gilir2 makann...-________- bencik taw !
pastu kene layan anak melasak lg...ke sana ke mari tangkapp diaa...
tgk laaaa org laki...cenggitu laaaa....yg leceh2 tak nak ....
nak yg macho2 jeeee.....layan diri sendirii...maen henpon...gelak kah kah kah..
yg dia tahu....bab jaga anak ...biarrr je binik yg jagaaaa....
terkejor kejor bini laaaa.....dok dokong  anak sana sini bini laaa...
dok suap makan minum anak bini laaaa...haihh...laaaa jgn di ikot contoh yg tak baek ni okeh !

Bila dia dah settle g wedding tuuu...
tau pulak call suh kitaorg siap nak kuar jenjalann...
huh ! memangg taaakkkk la aku nak siap...
alasaann aku kasi ialah anak tidoooo...tapi memang dia tidooo ponn...
selamatt...boleh aku ego lagikkkkk..heheh....

bila dia balikkkk dia nmpk anak dia tido kat hall...so aku selamat di situ...
So hari tu memang la hari bisue sedunia..
dah biase dahh gegaduh tak bercakap nih..jeling3 jekk..
nasib baek ada Syahmi.................dia laa penyelamattt........
korang jgn salah faham ekk...
tapi cume nak share pengalamannn.... takde bahtera yg tak dilanda badaii...
tak gaduh tak thrill wehhh....
end up baekkk jgkk..bukan nyer gaduh sampai kuar uma tak balik2...
itu dah kategori dasaaaattttt~~~~

ok sambung balik citer..
Aku pon masak la utk alas peroottttt tgh hari tuuuu...
so mlm tu dia makan jugekkkk.....
aku igtkan tak nak makannnn.....tau pon lapoooo..

dalam dalam nak perli dia tuhh..protes sbb takbawak kitaorg g wedding....
aku upload la gambar aku n Syahmi kat Instagarm dgn caption " my nyawa...penghibur di kala suka dan duka"....saje je aku nak bior dia terasaaaa.....jahattt kann aku...ko berani wat cenggituuu????
hahahahahahhaha...

lepas tu mlm tu aku dah cooldown....biase laaa marah aku tak lamaaa...
tapi aku lupe cemana kitaorg leh berbaekkk....
tak tahu cemana kitaorg dah boleh bercakap sesama sendiri dan bertepuk bertampar..
siyesssss aku lupe cemana leh b'baekkk....
hadoiii..baru nak ego lagikkk...dah tak boleh...
klu tak boleh demand lagikkk...
camni kene gaduh lagikkk laaa...hahahahhahaha

psstt : incik asben tak kan pujuk klu gaduh2 neh...sendiri mau igt laa yer..
fyi my asben is not romantik ...nasib ko la miraaa oiii....




ini la #nyawa ku..
pengikat n penghubung kasih sayang kami laki bini bila mak pak dia gaduh...muahahhaha...


~happy weekend~




Wednesday, August 1, 2012

Hubby's birthday

28/07/2012

Sabtu lepas my hubby's birthday yg ke 29 taon...
waaaa...sudah kertu my asben..hahahha..sori yer bangg....
anyway takde wat celebrate cake ke apa...
just asben request ikan siakap masak sweet sour utk berbuka nanti...
plus mak mentua dtg join berbuka nanti...
waaaa...gituw...

ask for present...biarlah rahsia...huhuhu....
ask for bufday cake...that day takde...

pelikk kann..last year my bufday pun takde cake..
sbb tgh dlm pantang...juz wishes jer..plus tgh mood raya..
so dis time turn ayah pon no cake..juz wishes..
sbb dlm mood puasa....
jadi mood nak celebrate beday tak berapa nak kuat...
juz ala kadar jer..makan2 then wishes..hurmm...
adakah kerana kami menginjak ke alam keibubapaaan...
jadi semangat nak sambut beday sendiri tak berapa nak ada..
hurrmm...takperla...fokus pada syahmi jer la yer...
next year insyaAllah pnjg umur..
mama sambut beday ayah grand sikit ea..

tapi ask for our lil hero...
semangat nak sambut beday dia lagi menebal dlm diri ini...
dah pikir nak wat itu ini..huhu.Insyallah...
ada rezeki lebih kita wat grand2 ea....
tapi grand cara kami laa..bukannya bila ckp grand tu wat kat hotel n brg mahal2 bagai...
yg penting doa selamat...:)



wajah pertama kali bergelar ayah pada umur 28thn....
tahun ni meningkat setahun umur awak ayah!
Happy Birthday 29th years old...my asben...luv u !




Wednesday, July 25, 2012

Henpon


gambar henpon di atas adalah henpon terbaru saya...Samsung galaxy Y..
terima kasih incik asben...
henpon biasa2 je pun...
reason : henpon yg pakai skrg speaker tak berapa nak dgr...incik asben angin bila ckap dgn saya sebab sy tak dgr...tak kan nak cakap kene jerit2 selalu kan..so jawapan dia henpon baru jerlaa...
penyebab : thanks to syahmi sebab dia hisap henpon mcm hisap botol..so phm2 la ea kenapa henpon lama tak berapa nak dgr speaker dia...

Friday, July 1, 2011

Happy Anniversary 4 Years

happy Anniversary 4 Years to us !!!!!

huhu....sedar tak sedar dah 4 tahun our relationship....dari bercinta,bertunang,berkahwin......seme berlaku dalam masa 4 tahun neh.......so sweeet in my lifetimee......and the wishes goes to my luvly incik asben......dia pun wish the same thing....oh..rasa nak peluk2 jer my asben tuh.....tapi apakan daya....he's far away from me....

biler terkenang kembali zaman 4 tahun lepas.....smpi skrg kitaorg suke bangkitkan masa ketika tuh...bukan apa...ada saat yg mengelikan hati....sampai skrg kitaorg suke kenang kembali......usik mengusik perkara lama yg kelakar......incik asben plak memang suke mengusik aku.....

tpi dlm masa 4 tahun ni bukan suke jer tau...duka pun ada..tpi biarlah kami berdua jer yg tahu.....duka tu dari pelbagai aspek....biasela....dlm dunia mana ada yg hepi jer......

selain tuh jugak......kami menunggu ketibaan kelahiran zuriat kami yg pertama.....tak sabar rasanya nak dukung zuriat kami berdua...bukti kasih dan sayang kami ...........dialah bakal mengikat n mengeratkan kedua2 belah kuarge dan juga penyambung kepada keturunan kami.....semoga anak kami ini sentiasa dibawah lindunganmu YA ALLAH...aminn....

esok genap baby 34minggu.....klu baby nak kuar lagi 2minggu pun mama dah ready sayangg....coz biler awak lahir dlm minggu ke 36....awak bukan lagi berada dikalangan baby pra matangg......coz mama klu boleh tak nak awak lahir pra matang.....kerana tak sanggup nak berpisah dgn awak.......sebab biler jadi baby pra matang.....awak kene dok spital.....tak boleh balik saing mama....kene duduk dlm NICU....so i dont want that thing happen ......

so awak bersabar je lagi sikit jer baby......mama tahu dlm pewot neh keadaan dah sempit....awak tak selesa nak bergerak sangat kan....tu pasal biler awak bergerak...mama terpaksa tahan sakitnya......mungkin siku atau lutut yg terjojol kat pewot mama neh...kekadang kelakar rasanya....tpi dlm kelakar2 tuh senak n sakit pun ada....tapi itukan pengalaman indah walaupun sakit.....:)

today keje kat opis tak bnyk..ada incoming 2 tender.....PNL belum buat lagi.....tpi for sure aku bukan in charge tender neh......coz dgn keadaan aku neh....aku tak boleh jadi incharge.....maklumlah buat nyer sakit bersalin dtg...mau tak submit tender tuh nti.......

cuaca kat luar pun panas jerr....klu dpt tido kejap neh best....okla.....nak take 5 jap...

nti kita ngomel2 lagi yer.....daaaaaaaaaaa





luv 3 of us......


Thursday, December 2, 2010

Doa b4 jima' @"bersama" suami...

Assalamualaikum......

Doa untuk "bersama" suami.....jom kita share sesama.....bagi yg baru nak kawen...

bagi yg dah kawen sure korang dah baca dulu kan before 1st touch dulu...hiihiihi.....;p

DOA...aku amek yg bahasa rumi je la k....:)

..."Dengan Nama Allah, ya Allah, jauhkanlah kami dari syaitan dan jauhkan syaitan agar tidak mengganggu apa (anak) yang Engkau rezeki kan kepada kami."....


so jgn lupe mengamalkan nyer okey...apa2 yg kita buat mestilah berdoa padaNYA.....

jumpa next entri occay......wassalam..

seks itu bagus???

assalamualaikum...

malam yg aku tak reti nak buat apa...sambil nonton tv nih aku terasa gatai tgn nak hapdet blog comel ku ini...bukan apa..tetibe jer idea dtg utk hapdet..so apalagas..taip je la dik nun...

aku ada terbaca kat satu blog dimana mengatakan seks itu bagus..so utk lebih details..mari kita berkongsi sesama info yg aku dpt neh..

let's go.....

10 Kebaikan Seks Yang Anda Mungkin Tidak Tahu

Kebaikan hubungan seks tidak berakhir di kamar tidur sahaja, malahan mempunyai manfaat kesihatan lain yang menakjubkan. Di antara kebaikkan seks yang disokong oleh kajian saintifik termasuklah:

1.Seks mengurangkan tekanan

Kebaikkan seks yang utama ialah ia mengurangkan tekanan darah dan ‘stress’ secara keseluruhannya. Mengikut kajian yang diterbitkan oleh Biological Psychology, terdapat kaitan yang kuat diantara hubungan seks dan penurunan tekanan darah.

2.Seks meninggikan Immuniti badan
Aktiviti seksual yang bagus bermakna anda mempunyai kesihatan fizikal yang baik. Membuat hubungan seks 2-3 kali seminggu dikaitkan dengan tahap antibodi A yang tinggi yang melindungi kita dari demam dan jangkitan kuman yang lain.

3.Seks membakar lemak
Seks selama 30 min membakar 85 kalori atau lebih dan merupakan kaedah senaman yang baik kerana ia melibatkan aktiviti fizikal dan mental yang menyeluruh, kata Patti Britton, PhD, Pakar seksologist dari US.

4.Seks menguatkan kesihatan jantung
Ia bukan sahaja menguatkan jantung malahan mengurangkan serangan jantung berbanding dengan mereka yang lebih kurang aktiviti seksnya.

5.Seks meninggikan Self-Esteem
Seks meninggikan ‘Self esteem”. Kajian yang diterbitkan dalam Archives of Seksual Behavior menunjukkan, seks membuatkan kita merasa lebih bangga terhadap diri sendiri.

6.Seks membuatkan kita lebih menyayangi
Pelukkan mesra semasa hubungan seks merembeskan hormon oxytocin yang dipanggil “love” hormon yang mempengaruhi rasa sayang dan mengasihi.

7.Seks mengurangkan sakit
Semasa hormon oxytocin meninggi, tahap endorphins meningkat dengan tinggi menyebabkan rasa sakit berkurangan. Jadi sekiranya sakit kepala, sendi dan simtoms PMS semakin berkurangan. Anda boleh berterima kasih kepada hormon oxytocin dan hubungan seks anda.

8.Seks mengurangkan risiko kanser Prostat
Didapati ejakulasi yang kerap pada usia 20’an mungkin boleh mengurangkan risiko kanser prostate semasa lebih berusia, demikian menurut kajian yang diterbitkan oleh British Journal of Urology International.

9.Seks menguatkan otot pelvis
Senaman kegel semasa seks menguatkan otot pelvis seterusnya mengurangkan risiko rahim jatuh dan masalah terkencing apabila usia menopos nanti.

10.Seks membuat anda tidur lebih lena
Oxytocin yang dirembeskan memberikan rasa mengantuk dan mendorong tidur yang lebih nyenyak menurut kajian.

errmm..setelah aku baca2...aku sokong kat no 1,3 dan 6...hikkksss...;p


eeeii..gatai yer ko mira....okla...c u next entri....

p/s : now aku dah mule membaca di internet sejak menjak dah jadi isteri nih....bnyk membaca mengenai perhubungan suami isteri...,bagaimana utk menjadi isteri yg baik..dan of course ler aku akan baca bab2 menjurus kehamilan....maklumla...aku pun nak merasa kurniaanNYA itu.....hrp2 diberi kesempatan...amin ya rabbal alamin..:)

Monday, August 30, 2010

KAMI dah occay...:)

Alhamdullilah...semua nyer dah settle konflik antara aku n incik tunang....legaaa...:)

bukan apa....selagi tak settle...selagi itula aku dok moody..sensitip betul nak dekat2 kawen neh...betol la org cakap....dugaan bertunang n dugaan dekat nak kawen sgt mencabar..klu sapa tak sabar tinggi n takde tolak ansur...aku rasa mungkin dah takde jodoh la....so kes aku dah selesai...kami kembali harmoni slepas semua ketidak puasan hati di utarakan antara satu sama lain......

tapi aku salute la dgn incik tunang aku neh...thp sabar dia memang aku tak leh celen...takperla...nak jadi nakhoda/kapten/ketua kuarge mesti kene sabar bnyk....tmbh2 klu dpt bini mcm aku yg kekadang ada angin tak tentu pasal neh.....huhu...

so akhirnyer rajuk majuk aku dah settle...walaupun amek masa waktu pagi sampai la time sahur utk selesaikan....

anyway cayang...baby luv u so much !! nti dis wekend kite buke together2 ea...and shoping skali..^_^

luv n peace....myra...

Saturday, August 28, 2010

KAMI

hari ni aku tetibe emo balik....ermm....takperla...cold down mira...ko kan wanita yg independent...berkerjaya....so please control urself....

biler aku dlm keadaan mcm ni...aku suke tgk balik gambar2 kami bersama....semua itu sangat indah n juga cara aku mengubat duka aku sendiri..itu cara aku...so kat sini aku ada letak pic dari tahun 2007 till 2010 utk d share sesama....:)
InshaALLAH setiap tahun akan ada gambar kami...akan aku cube utk berkongsi dgn dlm blog neh...

2007


2008


2009


2010


biler nengok gambar2 nih...tersentuh hati aku...yer..aku sangat2 bersyukur kerana dipertemukan dgn org yg ku sayang.....walaupun kitaorg suke bertekak...bongok membongok kan diri masing2...poyo mempoyokan diri masing2....tapi itulah KAMI..

walaupun aku akan berkahwin dgn org yg tak kaya...aku tak kesah...asalkan KAMI nti cukup makan pakai...tak meminta2 itu dah memadai..yg penting kasih sayang KAMI melimpah ruah....dan aku percaya pada rezeki selepas berkahwin...kerana berkahwin itu adalah satu perkara yang baik...so biler rezeki kami disatukan...aku berdoa agar kami sentiasa diberkatiNYA....Amin...

aku selalu berdoa agar jodoh kami dipanjangkan sehingga akhir hayat kami...

Monday, August 9, 2010

Happy Engagement Day-1 Years..08-08-10 - Myvic Couples

Salamz....

waaaa...lama tak hapdet blog comel ku ini....btw,entry kali ni aku nak citer pasal engagement kitaorg yg dah genap 1 tahun....pejam celik pejam celik je dah setahun..klu baby mesti dia dah pandai berjalan or bertatih...huhuuhu...;p

Pertunangan kitaorg pada 08-08-09...bersamaan hari sabtu...so masih terngiang-ngiang lagi majlis tersebut kat kepaala hotak aku nih....biler teringat senyum simpul aku..huhuhu....yerlah...dari mula berjumpa masing-masing malu2..yerlah..nak tak nak aku kene layan dia time tu coz dia kan ahli myvic yg dtg dari Southern-Jb...so aku kenela bagi contoh yg baek ...nanti tak nak ada yg kata Mods KL sombong...tak nak layan ahli2 dari negeri lain kan...ermmm..alang2 meh aku citer sikit pasal pertemuan pertama kitaorg..huhuhuh...

Ok...pertemuan kami tidak dirancang...semuanya bermula apabila smart telefon aku pada sabtu petang....semasa aku nak balik dari rumah abg shahjking..abg shah juga adalah moderator kl...aku memang rapat sgt dgn abg shah..dari dia baru kawen dgn akak smpilah dia dah ada 2 org anak..coz org pertama yg aku jumpa n kenal ialah abg shah..so dia adalah org yg aku percaya sgt2...

Lepas aku gerak dari umah abg shah....otw balik tuh...aku ikut MRR2 utk ke sgbesi...so hp aku berbunyik...then aku jawap la kan.."hello..." pastu dia plak cakap..."ini mira ker"?..then aku jawab.."yes"...kemudian dia tanya aku balik.."cina ke melayu"....then aku berfikir n bckp dlm hati.."apesal mamat ni tanya aku cine ke melayu".. so aku pun jawab la.."kenapa tanya"...then dia balas.."takdela..klu cina sy nak ckp slmt petang..tapi klu awk melayu..sy nak ckp ASSALAMUALAIKUM..."...pastu aku jawab.."oic...sy melayu...so WAALAIKUMSALAM...so lepas nak bersalam bagai..dia pun tanya..eh,awak ni perempuan ker?sy igtkan mira tu lelaki....yerlah...tak tahu pulak kl ada moderator perempuan....then aku pun jawab la.."hello..igt perempuan tak boley join club kereta ke?"....then dia balas balik..huh..tak nak mengalah mamat ni time tuh...dia jawab"yerla....selalu nama mira tu sempena nama kereta kancil mira.."...perghhh....sedap sedap rasa je dia kata nama aku tuh nama kereta...hello..memang nama kereta ada nama mira..tapi mira ada tertera kat ic aku occay....sabar je la ckp dgn mamat nih..

ok..lepas dah settle pasal nama aku...then aku tanya la...awak ni siapa...then dia pun jawab ler..."saya SMART007...dari MYVIC southern JB.."...pergh..jauh tuh mamat ni rupenyer...aku igtkan dak kl yg call...nak jadik ahli ke apa....rupenyer dak JB tuh...okla...aku layan la..dia dok tanya pasal event Port Dickson yg di arrange oleh aku n squall aka mods N9...dat time aku baek n close dgn squall..as kawan baek jer...bukan ada feeling meeling occay....tu kene clear...
biler dia cakap dia berminat nak join trip tuh....aku cakap la...details semua ada dlm forum..so please check forum..so dia pun dah tgk forum...n bgtau mungkin dia a bit lmbt cikit coz from JB..plus dia cakap ..dia sorang je wakil jb join trip PD nih...so aku pun cakap...okla...dun wori ...kitaorg seme ok..tak makan org punyer...huhu..

biler dah sembang semua...aku pun cakap la jumpa kat meet point nanti..anything boley call aku...coz dia pun dah ada number aku kan...and then...biler dia dah letak phone...aku terus tergelak...nak tau tergelak sebab apa????coz dlm kepala otak aku ni ..aku dah assume mamat yg call aku ni mesti bapak org..mesti tak hensem..coz suara tak best...tak romantik...hukhukhuk...so aku pun rasa mcm malas jer nak layan esok...juz bg dia sendiri mingle dgn ahli2...

ok next story biler event tu berlangsung....semua dak kl n dak n9 dah ada di meet point...our convoy ok..tapi laju cikit..coz dak kl ni giler laju...hukhuk...so dis trip aku bawak mak aku...untuk jadi peneman aku....maklumla...time ni aku takde bf....baru lepas keciwa...so aku tahu ada org nak masuk "line"...tapi aku tak berminat...coz aku anggap dia kawan sesama club jer...so nak selamat....aku bawak la mak aku...hahahahaha..amcm..bijak tak aku....wakakakka...sian mak ..tapi takper..ada hikmahnyer mak aku ikut..ok...biler semua dah bkumpul kat meet point..semua pun dah tak sabar2 nak pegi kat port pantai..tapi aku baru teringat yg ada sorang lagi tak smpi...iaitu dak jb aka SMART007 tuh...fuhh....nasib baek aku igt..then aku bgtau la kat mods n9..then dia pun call la mamat smart tuh..then biler call..mamat tu boleh cakap dia kat pagoh...aku pun tak tahula..jarak pagoh n PD...so si dak squall ni pun bgtau yg pagoh n PD jauh...lebih kurang sejam lebey lagi baru nak smpi..perghhh..memang tak la aku nak tunggu...so aku end up suruh mamat tuh carik kitaorg seme kat parking bt.6 jer..entah..aku pun tak hengat..dulu kitaorg mandi kat bt berapa....tapi apa2 pun pandai2 la dia cari banner club...klu jumpa banner..mesti jumpa kete ahli2 club..coz memasing ada sticker...

So biler kitaorg seme dah smpi..masing2 mcm giler laut la kan..samala mcm aku..coz aku memang suke laut..ntah la...mcm ada sesuatu muncul dlm diri aku biler aku tgk laut...mcm tenang sgt...hepi semacam....huhuh...ok....biler masing2 dah tuko baju nak mandi seme termasuk aku....tukang jaga beg for sure la mak aku kan...so masa bebudak nak maen banana boat...aku boleh plak terlupe nak bawak kuar hp aku dari poket suar aku...biler dah ketengah laut n basah...baru aku tersentak...eh,hp aku....apalagi..aku amek terus berlari ke tepi laut la...skali memang dah basah..tak boleh on langsung...waaaaaaa....sedey aku...tapi time tu pikir macam mana aku nak terima call nih...terus aku teringat...eh,dak jb tuh apa citer ekk..dia dapat jumpa ke tidak...aku dah mula risau....so aku pun mintak hp mak aku...suruh dia cabut simcard dia..so taruk simcard aku.....alhamdullillah..bleh ON..biler aku ON jer...perghh..bnyk miscall....seme call tu dari mamat jb tuh....aku pun call la dia balik tanya dia kat mana dah...coz aku rasa sure dia dah sampai PD....pastu dia cakap dia dah smpi...n dah parking kat myvic punyer parking area...so aku pun ajak squall pergi tgk kat parking...tapi aku tak cam mana satu kete dia la kan...coz jumper pun tak penah...so aku call la dia lagik...tnya dia kat mana sbnrnyer...then dia pun ckp dia dah kat area budak2 myvic lepak..means dia dah ada kat payung khemah mak aku duduk la...so aku pun berpatah balik..tapi pada masa tuh aku terpandang 1 kete mocha silver...yg ada tulisan MARSHALL besar kat cermin belakang n berplat number JJJ ***...hurmm..so aku assume kete plat JB tuh mesti dak JB tuh...so aku pun pergi la kat tmpt lepak kitaorg...then masa tu la aku bertentang empat mata dgn dia..siap salam lagik..huhuhuh....salam memperkenalkan diri masing2...tapi kan entah kenapa time tu aku jdik pemalu...siot betol la....aku tak pernah pemalu dgn dak2 myvic...coz sifat pemalu aku ni tak tebal..maksudnyer leh handle..tapi masa tu aku jadik mcm tak tentu arah..mungkin itu tanda jodoh aku kot...hukhukhkhuk...

ok la...fine biler kenal masing2..aku pun tanya la..dia dtg dgn sapa....so dia ckp dia dtg dgn kawan dia...odek nama kawan dia tuh...giler pelik nama ko wahai kawan smart..tapi takperla....watak ko tak penting time tuh....hukhukhuk....so bler dah bersembang tuh aku ada satu rasa gundah gulana...dlm pikiran aku berkata...."hurm...mamat ni dah kawen ke belum ek.." muke ensem n comel....n nmpk matang..so aku rasa mcm mamat ni dah kawen jek...tapi tak tahulah..aku tak tnya lagik...then dia pun ajak la aku berborak kat gerai yg ada kat tepi tmpt lepak2 kitaorg tuh...bersembang pasal myvic...jb la ....kl la...biler bersembang tuh aku ni ada satu perasaan ingin tahu pasal mamat jb nih....so aku dgn beraninyer pun bersuara la...aku tanya dia..."dah kawen ke belum"...huhuhu..giler berani ko mira tanya soalan selumber...then dia boleh plak suruh teka...lagila hati aku tak sedap..klu dia cakap dia dah kawen so..melepas la aku...hikhikhik...so aku teka la yg dia dah kawen....padahal dlm hati meronta-ronta suruh menidakkan jawapan itu...hukhukhuk....so dia pun jawabla.."saya belum kawen lagi..coz muda lagi.."..perghhh....seronok giler dok bler dia cakap dia belum kawen...hoiii mira...ko ada peluang dok utk mengatal....wakakakka....pastu aku ni suke manipulasi plak jawapan dia...so aku ckp la yg aku tak percaya..so aku tanya umur...then mamat ni macam biase suruh aku teka...aku teka la umur dia 27 or 28....perghh..giler dia marah...kata tua betul aku teka umur dia...so aku tnyala..dah tuh brapa umur u...dia cakap dia 25..uikss..biar betik...tua setahun jek dari aku???so aku tak percaya....aku mintak nak tgk IC dia...giler kan aku ....suke suki je nak tgk IC org...tapi mamat jb ni ikot jer apa cakap aku.....dia bagi tgk siott...so aku tgk la...perghh..betul la ....dia tua setahun jek dari aku..so hati aku berbunga-bunga lagi...rasa time tu tak nak berjauhan je dgn dia....

well..biler dah lama borak2 tuh..dia pun nak belanja aku sumthing..mnum atau makan...then aku macam biasela..jual mahal tak boley blah punyer..so aku ckp la aku tak mo....tapi dia bertegas suruh order jugak...eh.eh..mamat ni..kerek plak nak suruh aku makan...dah aku cakap aku tak nak..dah ler...then biler dia tgk aku mcm tak sudi nak order utk dimakan...dia pun ckap.."u orderla utk mak u tuh....sian dia dok sorang2 kat bawah tuh.."uikss..dia suruh aku order utk mak...haii....prihatin plak kat mak aku tuh..ok2..fine,aku order utk mak....utk puaskan hati dia....

aku pun pas la kat mak aku..so dia pun folow la aku g kat payung mak aku lepak tuh...tapi mak aku kenyang lagik..so dia tak makan terus tapau mamat jb tuh....huhuhu....dia bersembang apa ntah dgn mak aku tuh pun aku tak pasti...coz aku wat2 tak layan sgt dgn dia biler aku dah lepak dgn mak aku...biasela...cover line..muhahhaha.....tapi mana nak tau...org yg dok bersembang tuh la yg jadik bakal menantu dia n mentua dia...hkhukhuk..klakor...klakor.....biler teringat....

ok..kita teruskan dgn story mory neh...orite...lepas dah settle mandi manda bagai n amek gambor semua....masing2 decide nak g makan kat 1 kedai b4 masing2 berpisah ikut negeri masing2 utk balik....so convoy ni bergerak ke satu kedai....biler parking kat tmpt ni tak best..coz bnyk batu kelikir....biler dah parking bagai...aku pun nak touch up la muke aku neh..n nak pakai tudung...tapi tak leh touch up dgn bedak..coz muke aku dah sunburn...mengelupas suda...arrghh...ampeh tol..boleh plak cepat mengelupas...then nak pakai tudung balik pun tak ley..coz rambut aku basah....last2 aku biorkan je rambut aku tuh...tapi aku perasan mamat jb tuh curik2 tgk aku masa aku nak try pakai tudung..tapi mak ckp...tak payah la pakai..rambut ko basah...karang pening plak...sapa lak yg nak drive balik kl...so aku tak pakai la...

so memasing pergi la kat kedai tuh..nama kedai tuh aku tak hengat ...tapi apa yg kau hengat ialah...kat kedai tuh cashier dia ada lah org kerdil yg kerek...rasa macam nak sepak2 jer dia...budak2 aku seme benggang je dgn mamat cashier tuh....tapi kan yg klakar masa nak carik tmpt duduk....aku perasan mamat tuh nak dok sblh aku..tapi tetibe adda org lain duduk..so dia duduk la kat kerusi lain...tapi meja sama...hukhukhuk...alolololo...comel plak biler aku teringat citer neh...haihhh..hikhikhik..so biler memasing dah kenyang bagai...apalagi..sesi terakhir ialah sesi photo session...korang nak tgk pic reramai??tgk kat bawah nih....


.................................

ok...korang nak tgk pic pertama kami ber2?haa.....inilah pic pertama kami....huhuhu....*blushing i taw time ni..tapi nak wat cane...dah mamat tuh yg request..so aku ikutkan je la...padahal dlm hati nak gak amek gmbr bersama....tapi aku malu tahap dewa 19 dok..nasib baek dia yg ajak...so pucuk dicita ulam mendatang la kan....hikhikhik...sukenyer ati aku time tuh..rasa nak lompat2...hahahahah...

....................................

so biler dah berpisah ikut haluan masing2...aku igtkan aku tak kan jumpa dia lagi....tup tup..hp aku berbunyik dgn msg..."assalamualaikum...u dah kat mana??boleh drive tak??larat tak??dah smpi mana??.......waaaaaaaaaaaa......mamat jb tuh msg ku laa......waaa seronok dok...so sepanjang jalan balik tuh...aku dok berbalas msg la dgn mamat tuh...aku dpt rasa yg mamat ni syok kat aku kot...coz dia dok msg2 aku bnyk kali....n aku pun suke gaks dgn mamat nih kan....so aku layan je la...huhuhuh....

so biler dah sampai rumah semua time tuh...dia masih still SMSing aku...smpi la time nak tidor...haii..bergitula dgn hari seterusnyer........haiii begitula crita detik2 pertemuan pertama kami.....tak best la sgt kan...tapi bagi aku itu satu pengalaman yg tak dpt aku lupekan..kenangan yg akan aku semat dlm ati aku neh..

sejak detik itu kitaorg mula bercinta...we all berkawan selama 2 tahun lebey sebelum deciced bertunang....so ikatan pertunangan adalah selama setahun.....so pada 08-08-10..genapla setahun....dan kami skrg hanya menghitung hari utk majlis pernikahan kami....insyALLAH dgn izin ALLAH SWT....majlis nikan akan berlangsung pada 09-10-10 selepas asar...dah majlis bersanding akan berlangsung pada 10-10-10....tarikh yg bukan di dalam jangkaan kami...semua nya adalah kebetulan....nak tahu kenapa kebetulan..nanti akan aku cerikan di lain entry...

arghh..penat nyer...lorr..dah pukul 11.30 mlm ghupenyer...okla..time to sleep..penat dah aku bercrita pasal detik kitaorg....anyway...doakan kami yer....semoga ALLAH membalasnyer...amin..to my beloved fiance..syg sygkan abg sgt2....semoga apa yg kita impikan akan menjadi kenyataan syg..love u so much deep in my heart...muahhh!!!

me..yaya n incik tunang....

wassalam....daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Wednesday, July 28, 2010

Happy Bufday My Fiance

Salamzz....

Woww...this this punya entry banyak menda aku nak share n citer....1stly....last weekend aku ke JB....well aku kesana menguruskan hal kad-kad kawen kami....alhamdullilahh dah setel ...tunggu siap jek....hopefully ready b4 raya...biase la...incik tunang aku tu bnyk benor kejenyer....karang tak siap plak kad tuh...

then Sabtu tuh..aku n medan's geng dah stanby nak celebrate bufday smart@qhairel in advanced....celebrate kat Rumah Limas jek....wif western food...heheh....his fav..

So to my dear fiance....happy bufday to you my dear....i always love u deep in myheart...As we grow older together, As we continue to change with age, There is one thing that will never change. . . I will always keep falling in love with you..

Love..Myra

stay tune for next entry.... apa yg aku wat last weekend...

daaaaaaaaaaaaa

Thursday, July 1, 2010

~Happy Anniversary~

Assalamualaikum.....

Selamat datang bulan Julai..bulan yg sangat ditunggu oleh aku n smart....bulan Julai ni bnyk sgt memori n kenangan yg indah berlaku pada kitaorg....bulan Julai la aku bertemu dgn smart buat kali pertama....bulan Julai juga tarikh lahir smart..bulan Julai jugak la bulan ygn pertama sekali dalam hidup aku menjejakikan kaki ke JB....bulan julai jugak la we all hang out together n spend time together....so much memory yg ada dlm kamus hidup kitaorg....so bulan Julai adalah bulan Anniversary aku dan khairil.....wahhh....tup tap tup tap....dah 3 tahun kitaorg berkawan...dulu ikatan sebgai gf n bf...now dah jadik tunang...tinggal 3 bulan je lagi ikatan kitaorg akan dikukuhkan dgn ikatan pernikahan....alhamdullilah...semoga smua yg dirancang menjadi kenyataan....

so bulan ni bulan pihak lelaki nak menghantar duit hantaran....hehehe...suke la tu mak n abah...dapat duit..wee woo..pastu duit tu tgk kejap jer...then habis wat majlis....kuikuikui....

so alhamdullilah....persiapaan bnyk yg ready...alhamdulliah side kl nyer part dah ready...juz tinggal menda kecik2 yg boleh wat 2 or 3 hari b4 majlis berlangsung...menda2 yg besar2 semua dah disettlekan.....

side Jb pun dah separuh siap...part makan2 semua dgrnyer dah settle...pelamin semua aku dan khairil dah siapkan....so side Jb pun tinggal menda2 kecik2...hopefully semua siap seminggu b4 majlis....nasib baek majlis kat Jb selang 2 minggu selepas majlis kat KL...so dpt la bekap mana yg tak siap...

Today kat kedai khairil, akak bibah n family watkan pulut kuning utk our Anniversary....waahh...so touching....tapi nak wat camner...smart je la yg boleh makanakan on behalf mira...mira jauh disini....:(

btw,dah 2 minggu aku ta hapdet blog...bukan dah malas...tapi sebuk menguruskan hal2 keje kawen nih...kene siapkan awal...maklumla...tak lama je lagi nak puasa..pastu raya...then majlis pun menjelma....so kitaorg pun nak raya gaks...sowe all nak skip jap pikir hal2 kawen ni..maklumlah...this year raya terakhir kitaorg celebrate dgn family memasing utk raya pertama...next year dah start ikut turn beraya....turn sapa la yg dpat dulu ekkk.....Jb ke KL..huhuh...hurmm..biler pikir2 balik....sebak pula rasa hati ni....maklumla....next year dah jadi isteri orang...keadaan mesti berbeza....arrgghhh.tak mo tak mo nangis...

okla....kita jumper for the next blog k..Happy Anniversary to both of us !!
Sayang Abang..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...