Monday, November 26, 2012

1st time cuci mata di Plaza Pelangi..

Last weekend bila parents ada nih....aku nak sgt bawak dorang jenjalan....tgk apa ada di JB neh...
tapi pape pon aku n mak nak maen masak masak kat dapur dlu...rindu air tgn mak....
so pagi tuh lepas dah siapkan Syahmi kitaorg g pasar...
syahmi aku tinggalkan dgn opah dia kat umah kejap...

lepas balik pasar tuh....maen masak masak pon diteruskan...
kali ni makan tengahari  mesti meletop..hahahhaha...sbbnya arini mak nak masak
sambal udang petai,ikan keli asam rebus...sayur kailan..keli goreng..& sambal belacan !
waaahhh waalla !simple tapi sedapp weehh...air tgn mak manade tak sedap tol takk....
sentuhan mak tak pernah kecundang kat tekak aku neh...tu pasal aku dibesarkan betul betul besar....
debab dibuatnyerr...sbb mak masak sedap sgtt...hgahahahhahahahha.....
mak cakap kat umah dah jarang masak sebab tinggal berdua je dgn abah...
adik aku pon klu tak training baru balik sgbesi...if tak dia dok umah sewa dia la kat s.alam tuh...
now dia dah sign contrak dgn team lain...so kesana la je dia....

tengahari tu memang best...syahmi suke je jmpa opah n atok dia..pandai main cak cak dgn opah dia..
pastu dgn atok dia gerun cikit..tapi hati nak maen dgn atok dia gak...
cuma kalau atok nak dokong dia tak mo...dia akan meronta ronta mintak lepas...
tapi maen henpon org tua tu dia nak laks...ishhhkkk....ishkkk ishkkk...

petang tuh aku bawak dorang ke Plaza Pelangi...sbb incik asben ada event kat situ..
so pegi la kitaorg.....itu la 1st time aku masuk Plaza Pelangi tuh....
hurrmm..cemana nak cakap ea tmpt tuhh....
tmpt tu cam biase jer...klu kat KL..aku tatau nak samakan dgn mall apa...huhu..

Plaza Pelangi crdit pic : google

sementara tunggu incik asben tuh....kitaorg minum dulu kat Uncle Jo's kopitiam...
si hero aku tu pun bukan maen suke kalau dibawak berjalan...
tgk ler keletah dia biler lepak nunggu ayah dia tuh...



nasib baek dia tak bosan ....





5 comments:

  1. Asam pedas ikan keli!!!! sedap ke wei aku x pernah mkn ,Zidan main ngan team mane plak sekarang???atok kan mcm guru besar syahmi gerun sikit lah tu kot!!!!hahahaha

    ReplyDelete
  2. Asam pedas ikan keli!!!! sedap ke wei aku x pernah mkn ,Zidan main ngan team mane plak sekarang???atok kan mcm guru besar syahmi gerun sikit lah tu kot!!!!hahahaha

    ReplyDelete
  3. Plaza pelangi tu boring..i x suka..

    ReplyDelete
  4. saya yang duduk kat J.B pun tak pernah pegi plaza pelangi..hihi

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...