Wednesday, June 29, 2011

nak cari rumah...nak cari rumah....

Alhamdullilahh...Salam Israj Mikraj.....

dalam saat2 nak menanti org baru dalam kuarge....aku dapat call bgtau appointment letter utk keje baru aku dah siap......kene dtg HQ kat kuchai lama utk amek.....takperla....at least dah siap...nti aku pergi amek...dekat je dgn umah aku.....

then now bnyk perkara kene fikir n buat.....1stly...lepas bersalin n berpantang kat jb nanti....aku n asben dah kene pikir utk move out.....yerlah...tak kan nak dok kat umah mentua.....klu mentua tinggal sorang boleh la kitaorg menumpang berteduh....tpi memandangkan abg dia yg 2nd ada kat umah....so aku agak tak selesa nak join venture duduk situ....skrg pun aku menumpang tido bilik mak mentua bile balik sana...so privacy tu takde la kan utk kami suami isteri......

aku boleh stay sana pun paling lam 4-5 bulan lepas berpantang...coz baby kecik lagi n boleh mintak mentua tlg ajar mana yg patut....lepas tu pandai2 la stay luar...aku dah keutarakan kat incik asben pasal menda neh...then dia pun phm......dan setuju bersama...yerlah....aku ni dah la 1st jauh dari family....dok jauh plak tuh....so klu family aku dtg menjenguk at least dorang ada la tmpt utk bermalam selama mana dorang berada kat Jb......kat jb ni pun bukannya kami ada sedara mara terdekat.....memang aku takde sedara langsung kat jb...ada pun sedara belah bapak aku kat pontian...nak kata area Jb memang takdo la kan ......

now sambil2 menanti saat cuti bersalin...aku ada gak survey2 umah utk disewa.....almaklumlah...nak beli umah guna skim rumah pertamaku itu aku tak berapa yakin lagi....tunggu la gaji aku naek sikit.....yerlah....anak kecik2 ni bnyk nak kene pakai duit n standy duit.....so takat sewa tak lebey 500 tu aku rasa kami mampu...tpi kene pandai n rajin mencari la....so far aku tgk kat mudah.com.my.......ada la yg range budget kami......inshallah..dpt la nanti umah utk kami menyewa nanti.....aku percaya pada rezeki yg ALLAH dah tetapkan...tambah2 rezeki anak ni sapa yg tahu kann.....:)


okla...nak rest jap...biaselah boss takde....hehehe.....


luv 3 of us...



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...