Friday, March 10, 2017

1st post 2017

Assalamuaikum...

sudah 2017...tapi untuk hapdet blog tersangat la malas..
ada perubahan pada tahun ni..Alhamdulillah rezeki...
aku masih lagi menetap di tanah yg diberi nama luaskn kuasamu ....JOHOR..

tappiiiiiii

............

.................

aku dah berhenti kerja di Puteri Harbour......diam tak diam aku dah keje sana dekat 4 tahun...
sepanjang aku keje kat sana.....ekonomi so so je....sebab keje sana gaji tak besarr.....
cuma benefit and office environment je best.....sebab sana ada yatch....hotel serta service apartment...sesapa suke environment sana boleh keje sampai bila bila....
tapi untuk org yg mcm aku ni...sampai satu tahap aku jadi bosan....dan aku perlukan perubahan...
kalau masih duduk di takuk yg sama....sampai bila kita nak majukan diri kita...

aku ada ambition aku sendiri....sampai bila nak makan gaji...
aku teringin nak meniaga...lebih kepada makanan...sebab aku suke makann...hahahah...
sekarang pon aku ada amek tempahan kecik2 je...mcm lunch box utk weekend..
sebab kekadang weekend aku takde buat apa...it depends pada situasi....klu okay aku buat...

tapi keje sana mmg banyak ilmu yg aku dapat..dari fokus pada finance je..aku dapat belajar material management..which is Procurement module...
dari Purchase requisitions..purchase order..receiving...itu mmg dah jadi keje aku bila dok dlm company yg perlukan ko utk jadi MATI TASKING...bukan multi tasking lg dah...tpi biasalaahhhhhhh
bila di suruh utk demand mcm2 kita buat jelah....n bila ko nak demand cth  mintak naik gaji mmg tak dapaattttttlaahhh..
so dari menyeksa diri asek keje mcm tak habis2....baiklah ko angkat kaki.....

sedih memang sedih sebab ko dah ramai kawan kat sana....mostly ada yg rapat sebab dia faham situasi ko....those yg sama line finance sure fhm..sbb sama2 stayback...keje weekend...lagi2 time closing...seme dah mcm tgn sotong dah...
asben aku fhm keje aku mcm mana...cuma dia tak faham klu bukan closing pon aku balik lambat dah kenapa...abes tu nak buat camno klu kojo dah bnyk...plus aku pnya line authorization berlevel2...so camno la keje nak settle cepat...chq signatories semua kat kl...so ko rasa ko pnya AP amek masa copek ke kojap.....haiii laaaa...

xperlah itu semua aku anggap pengalaman yg mendewasakan...plus ilmu jgk...
dalam buruk2 pon ada kebaikan yg aku dapat...kita haruslahhh bersyukur...
oleh itu klu dah tak tahan angkat kaki jelah...mcm akuuu...hihii..

Alhamdulillah aku dimurahkan rezeki... dapat la keje baru kat satu tempat yg tak lalu area Iskandar Puteri dah...hihihi..
tapi aku masih keje background finance beb...tak leh nak lari sebab dah sebati...
masih suke dgn figure2...masih suke dengan debit credit..
masih suke iu dan ini...and best part is keje finance ni senang ckit utk demand and cari keje lain based on your experienced...

Now aku jaga property accounts....mcm biasa full set accounts...since aku ada previous experienced retails so mcm senang ckit la sebab ko dah faham process dia...cuma bila bab property ni ko kene careful ckt sbb dia bukan  operations units level.

okla takmo citer bnyk2 pasal keje...apa yg penting skrg...masa utk keluarga ada dah....
dalam umur nak masuk 33 tahun ni buat aku tak nak keje yg stressfull...
bila ko nak cuti pon xjd masalah....
janji keje ko done..plus aku dpt boss pon sempoi...hehehehe....

okla doakan aku bertahan lama seperti aku bertahan kat Puteri Harbour...hehehe...
sbb kita keje utk memajukan diri...dan jgn jadi hamba keje..
work and life balance is important....

okla....till me meet again....

-anyeong-

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...