Wednesday, August 1, 2012

IFTAR @ The Puteri Pacific JB

27/07/2012

Date tu aku ada Company IFTAR kat Puteri Pacific kat sebelah Persada JB tu...
Unfortenately Puteri Pacific tgh wat renovation kat depan main entrance dia..
so laluan agak terhalang sedikit..tapi takperlaa...tak kacau utk berbuka pun..
cuma view tak berapa cantik la kannn...

Hari tu ramai betul org yg berbuka kat situ...majoriti company...
Yelah dah seminggu puasa...so dorang mesti nak wat IFTAR...
buat  lmbt2 takot ramai yg dah plan nak balik kg berbuka dgn family ker....
berbuka dgn sanak saudara ker...who's know right?

Menu mlm tu sgt bnyk...rambang bijik mata.
itu belum kira dgn air yg ada..dkt 10 jenis air kot aku rasa..
tapi aku juz rasa 2 jenis jer...
Tembikai n Durian belanda...hahahha...kesian betol.
nak wat camner..sebab air ni cepat buat kita senak !
so belum kire dgn air masak lagi yg memang dah sedia ada kat meja!

Rege buffet ramadhan kat situ bagi aku sgt mahal la klu guna duit sendiri...adehh..
tapi since company yg bayar...so aku ON je...hahaha...
dan yg best nyaa....IFTAR ni aku yg pilih tmptnya...
dah tu boss yg nak walking distance jer kan..
so The Puteri Pacific ler pilihanku....heheh..:)

kambing, satay, udang,daging,ayam ikan bakar seme ada..tapi mcm limited jer..
then segala mcm ais kerim pon ada...
makanan yg grg2  mcm kuew tiaw,mee n mihun grg seme ada..
pastu ada kebab..wahh..aku suke kebab dia..sedapp!
pahtu ada steamboat..tapi yg tu kene wat sendiri ler...bahan2 dorang dah siapkan..
then menu asas dia...ada ayam masak kicap kot..masak yg ada taruk cili kering setangkai setangkai...
pastu ada kambing msk apa ntah..masak beriani kot..
then ada sayur kobis bunge yg pnjg tuh...then ada ikan patin tempoyak..
pastu ada lagi menu lain yg aku tak amek...
bukan selera aku..jadik tgk dgn tak tgk jer laa...heheh..

oh yaaa..ada ABC tau...hehe...tu kene wat sendiri gaks..

gmbr makan takde pon amek...sebab excited tgh mkan...huhuu...


Okla.Selamat berpuasa...:)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...